رد شدن لایحه ممنوعیت حمل سلاح در فلوریدا

 با گذشت یک هفته از حادثه مرگبار تیراندازی در یکی از دبیرستان های ایالت فلوریدای آمریکا که به کشته شدن 17 نفر منجر شد، قانون گذاران در مجلس این ایالت لایحه ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح های کمری را تصویب نکردند.

نمایندگان فلوریدا با 71 رأی مخالف در برابر 36 رأی موافق، با قاطعیت تمام تصویب لایحه ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح در این ایالت را رد کردند. تصویب نکردن این لایحه در حالی است که اعضای کنگره، قانون گذاران آمریکایی، فرماندار فلوریدا و خانواده های قربانیان حادثه تیراندازی اخیر، خواستار اقدام قاطع برای تغییر قوانین مرتبط با حمل سلاح هستند.

چهارشنبه گذشته یک فرد مسلح به دبیرستانی در پارکلند فلوریدا حمله کرد و با تیراندازی به دانش آموزان و افراد حاضر در مدرسه 17 نفر را کشت. دانش آموزان این دبیرستان برای تماشای روند رأی گیری در خصوص این لایحه در مجلس نمایندگان فلوریدا حاضر شده بودند و قانون گذاران این ایالت در مقابل چشمان آنها به رد این لایحه رأی دادند.

یکی از نمایندگان دموکرات ایالت فلوریدا که بیش از دو سال است از مسئله ممنوعیت حمل و استفاده از سلاح در این ایالت حمایت می کند در این خصوص گفت: «دو سال است که من به دنبال تصویب قانون ممنوعیت سلاح در فلوریدا هستم و عصر امروز برای نخستین بار در دو سال گذشته قانون گذاران فلوریدا در این خصوص رأی گیری کردند. با این حال جمهوری خواهان حتی از بحث در خصوص این لایحه نیز سر باز زدند. آنها می توانستند پیش از دادن رأی منفی به این لایحه دلایل خود در این خصوص را ارائه کنند؛ اما آنها حتی نمی خواهند در مورد تصویب چنین لایحه ای بحث کنند. واقعا شرم آور است.»

رأی منفی قانون گذاران فلوریدا به این لایحه در حالی است که هیچ اقدامی از سوی دولت مرکزی برای کنترل استفاده از سلاح در آمریکا صورت نمی گیرد. فرماندار نیوجرسی با اظهار تاسف از ناتوانی کنگره برای حل این مساله پیشنهاد کرد فرمانداران آمریکایی به منظور اعمال فشار برای اصلاح این قانون در سطح کل کشور یک ائتلاف واحد تشکیل دهند.