آمار وحشتناک تعداد کشته ها در آمریکا با سلاح گرم

 شبکه تلویزیونی سی ان ان به دنبال کشتار در دبیرستان'استونمن داگلاس' واقع در 'پارکلند' ایالت فلوریدا ، با انتقاد از آزادی حمل سلاح در آمریکا گزارش داد: بطور میانگین روزانه 96 آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی با سلاح گرم در آمریکا کشته می شوند.

سی ان ان افزود: 'نیکلاس کروز' نوجوان 19 ساله سفید پوست آمریکایی در 14فوریه (برابر با 25بهمن ماه گذشته) با سلاح گرم 17 نفر از دانش آموزان دبیرستان استونمن داگلاس را به قتل رساند، اکنون محصلان بسیاری از مدارس آمریکا با اعتراض های سراسری خواستار اصلاحات در قانون حمل اسلحه در این کشور هستند.

این رسانه تصویری آمریکایی درادامه گزارش داد:بنابر آمار ارائه شده از سوی 'هرشهر برای امنیت سلاح' (Everytown for Gun Safety)،روزانه بطور متوسط 96 آمریکایی بر اثر حوادث تیراندازی کشته می شوند که برای هر فردی که به ضرب گلوله کشته می شود، بیش از دونفر دیگر نیز مجروح می شوند که ازاین تعداد حدود هفت نفر کودک و نوجوان هستند که قربانی این حوادث می شوند.

سی ان ان افزود: بنابر اطلاعات 'Everytown for Gun Safety ' ، در هر ماه بطور میانگین 50 زن توسط شریک زندگی شان کشته می شوند.

این رسانه خبری آمریکایی در بخش دیگری و این بار به نقل از منبع دیگری به نام ' Gun Violence Archive' افزود که با شروع سال میلادی جدید ، 2018، تاکنون بیش از یکهزار و 800 نفر بر اثر تیراندازی در آمریکا کشته شدند.

سی ان ان به نقل از آمار ارائه شده از سوی ' موسسه ملی عدل' (NIJ ) آمریکا درسال 2009 میلادی،گزارش داد: برآورد می شود که از جمعیت نزدیک به 326میلیون نفری آمریکا(2017) حدود 310میلیون شهروند غیرنظامی آمریکایی سلاح گرم در اختیار دارند.

این رسانه آمریکایی با اشاره به تحقیق به عمل آمده عنوان کرد اکثر شهروندان آمریکایی نداشتن سلاح گرم را غیر قابل تصور می دانند.

به گزارش ایرنا، نیکولاس کروز 19ساله روز چهارشنبه گذشته برابر با 25بهمن ماه به دبیرستان استونمن داگلاس واقع در «پارکلند» ایالت فلوریدا حمله کرد و 17 نفر را کشت. کروز سال گذشته میلادی «به دلایل انضباطی» از مدرسه اخراج شده بود.

این درحالی است که پلیس فدرال آمریکا (FBI) هم اکنون متهم به سهل انگاری در نادیده گرفتن هشدارهای داده شده درباره کروز و متهم به نقض پروتکل های مربوطه شده است.

حمله مرگبار چهارشنبه هفته گذشته که توسط فرد مهاجم سفید پوست آمریکایی به اماکن عمومی در آمریکا صورت می گیرد، موضوع تازه ای نبوده و امری مسبوق به سابقه است وتنها پنج ماه پس از خونبارترین کشتار جمعی در آمریکا رخ می دهد.

درحادثه تیراندازی لاس وگاس در مورخ 10 مهرماه گذشته استفان پادوک (Stephen Paddock) شهروند سفید پوست 64 ساله آمریکایی از طبقه سی و دوم هتل 'مندالای بی' (Mandalay Bay) با چندین قبضه سلاح گرم اقدام به کشتن 59 نفر ازجمله خود و مجروح شدن 422 تن دیگر کرد؛نکته حائز اهمیت درباره این تیراندازی مرگبار این است که دولت آمریکا هرگز آن را یک حادثه تروریستی نخواند.