ایهود باراک: نتانیاهو تمام شد

 ایهود باراک وزیر جنگ سابق رژیم اسرائیل به شبکه دهم تلویزیونی این رژیم گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درک می کند که پایان یافته است. این دوره از تاریخ سیاسی اسرائیل در آستانه پایان یافتن است.

باراک که دوره نیز ریاست کابینه رژیم اسرائیل را برعهده داشت، افزود: فکر می کنم که این امر تمام شد و یک دوره تمام شد و دوره جدیدی آغاز شد. من نتانیاهو را خوب از نزدیک می شناسم و فکر می کنم که او خوب این امر را درک می کند و می فهمد که این پایان داستان است.

باراک گفت: نتانیاهو تلاش خواهد کرد تا با مانور دادن یا وانمود کردن یا فریبکاری ممکن دوره نخست وزیری خود را طولانی تر کند.. چه بسا این امر مدتی ادامه یابد اما بنظرم مسئله تمام شد و هیچ راهی برای بازگشت وجود ندارد. این دوره از تاریخ سیاسی اسرائیل در آستانه پایان است.

نتانیاهو هم اکنون با چند پرونده فساد درگیر است که پایه های دولت ائتلافی او را به لرزه در آورده است.

شهرهای مختلف فلسطین اشغالی در ماههای اخیر شاهد تظاهرات علیه فساد نتانیاهو و درخواست برای کناره گیری او از قدرت بوده است.

نظرسنجی های اخیر در فلسطین اشغالی نشان می دهد که نیمی از صهیونیست ها بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل را فاسد می دانند و تاکید می کنند که باید استعفا دهد.

این درحالی است که "ایلان گیلاوون" رئیس فراکسیون حزب "مرتص" در "کنست" (پارلمان ) رژیم صهیونیستی درصدد طرح پیش نویس قانون انحلال کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام است.

منابع رژیم صهیونیستی گفتند: کنست چهارشنبه آینده درخصوص این پیش نویس قانون رای گیری خواهد کرد.

رئیس فراکسیون مرتص گفت: "بنیامین نتانیاهو اعتماد اسرائیلیها را از دست داده است. او همچنین مشروعیت خود به عنوان نخست وزیر را از دست داده است

وی گبای رئیس حزب "اردوگاه صهیونیستی" نیز از فراکسیون خود در کنست خواست که آماده برگزاری انتخابات عمومی باشند که ممکن است بزودی برگزار شود.

گبای در شبکه توییتر نوشت: "رویدادهای اخیر نشان می دهد که دوره نتانیاهو گذشته است".

اورین حزان نماینده حزب لیکود نیز گفت: کابینه باید فردی را برای جانشینی نتانیاهو انتخاب کند.