آمریکا کره‌ شمالی را محاصره دریایی کرد

پایگاه اکسپرس به نقل از مقامات ارشد آمریکا گزارش داده که گارد ساحلی آمریکا به همراه متحدان اصلی‌اش در آسیا در نظر دارد به منظور جلوگیری از استفاده پیونگ‌ یانگ از تجارت دریایی برای توسعه برنامه موشکی و هسته‌ای‌اش، با استقرار در آب‎های آسیا-اقیانوسیه عبور و مرور کشتی‌ها را متوقف و بررسی کند.

بنا به این گزارش اگرچه پیش از این نیز کشتی‌های مظنون به همکاری با کره‌ شمالی در این منطقه بازرسی می‌شدند اما اکنون این عملیات گستردگی بیشتری خواهد یافت.

دولت کره‌ شمالی هشدار داده این محاصره دریایی آمریکا را اقدامی جنگی در نظر می‌گیرد.

یک مقام ارشد دولت ترامپ به «اکسپرس» می‎گوید: هیچ شکی نیست ما باید اقدامات بیشتری، به جز درگیری نظامی مستقیم ، انجام دهیم تا به «کیم جونگ اون» رئیس کره‌شمالی، نشان دهیم که تجارت این کشور را هدف قرار داده‌ایم.

به گفته برخی از مقامات دولت آمریکا راهبرد کنونی واشنگتن خواستار ردگیری و توقف و ربایش کشتی‌های است که مظنون به حمل قطعات جنگی منع‌ شده و دیگر محموله‌های تحریمی به کره‌ شمالی و یا از انتقال از این کشور است.

محاصره دریایی کره‌شمالی براساس تحریم‎های جدید واشنگتن علیه پیونگ‌یانگ صورت می‌گیرد که به گفته مقامات آمریکایی بزرگترین مجموعه تحریم‎های تاکنونی است؛دولت آمریکا روز جمعه ۵۶ شرکت کشتیرانی، حمل‌ و نقل دریایی و تجاری را در ارتباط با کره‌شمالی تحریم کرد.