دیپلماسی پنهان آمریکا با پاکستان

«محمد فیصل» اعلام کرد: مقامات پاکستانی و آمریکایی در حال انجام مذاکرات پشت پرده‌ای هستند تا تنش‌های موجود را برطرف کنند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: در حال حاضر صلاح نیست که مردم از جزئیات این گفت‌و‌گوها مطلع شوند.

وی افزود: با وجود تلاش‌های فراوانی که صورت گرفته تا مشکلات حل شود ولی تاکنون پیشرفتی دراین مذاکرات به دست نیامده است.

فیصل افزود: برای بهبود روابط با آمریکا نیاز است تا هردو کشور اقداماتی انجام دهند ولی ما معتقدیم با رایزنی و صحبت تمام مشکلات حل خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: ما به سران آمریکا اعلام کرده‌ایم که روابط زمانی بهتر می‌شود که مبنای ارتباط اعتماد دو سویه باشد و سران کاخ سفید از اتهام‌زنی بی‌اساس به پاکستان پرهیز کنند.

وی با اشاره به تلاش ناموفق آمریکا برای قرار دادن نام پاکستان در فهرست کشورهای حامی تروریسم گفت: بعضی اعلام نظرها نباید پیش از وقت صورت بگیرد و در این خصوص ما نیز پاسخ‌هایی را آماده کرده‌ایم ولی منتظر فرصت مناسبی برای اعلام آن هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، رایزنی چین با گروه تروریستی آزادی‌خواه بلوچستان برای تامین امنیت کردیدور اقتصادی مشترک چین و پاکستان را رد و بیان کرد: این گونه اخبار صرفا شایعه پراکنی رسانه‌ای است.

وی در ادامه سخنان فرمانده ارتش هند مبنی بر تبانی پاکستان و چین برای وارد کردن مهاجرین غیر قانونی بنگلادشی به شمال هند را رد و تصریح کرد: اینگونه سخنان جزء اختراعات ذهنی فرمانده ارتش هند است.

طی ماه‌های اخیر و پس از اتهام‌زنی‌های سران کاخ سفید به پاکستان، تنش میان دو کشور به شدت افزایش یافته و سبب ایجاد مشکلات فراوانی در منطقه شده است.