اعلام آمادگی پاکستان برای همکاری با ایران در مبارزه با داعش

محمد زبیر فرماندار ایالت سند پاکستان در اسلام‌آباد گفت: قرار دادن نام پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریسم توسط آمریکا غیر قابل پذیرش است.
وی افزود: قرار دادن نام پاکستان در لیست کشورهای حامی تروریسم همانند سناریوهای تحریم ایران بی‌اثر خواهد بود.
فرماندار ایالت سند اظهار داشت: پشتیبانی آمریکا از تروریسم برای همه آشکار است و این کشور با سیاست‌های دوگانه خود جهان را نا‌امن کرده اما با این وجود سعی دارد کشورهایی مانند پاکستان را متهم کند.
زبیر ادامه داد: تروریست‌هایی که آمریکا مدعی است پاکستان آن‌ها را پشتیبانی می‌کند ابتدا توسط خود واشنگتن برای تأمین اهداف این کشور در افغانستان به وجود آمده‌اند.
وی افزود:تروریسم در جهان امروز بذری است که توسط آمریکا کاشته شده و در حال حاضر به یک معضل جدی برای امنیت منطقه تبدیل شده است.
فرماندار ایالت سند گفت: آمریکا برای رسیدن به اهداف خود از داعش پشتیبانی می‌کند یا به عبارت دیگر این کشور برای سرکوبی برخی شبه‌نظامیان مخالف خود گروه‌های تروریستی جدیدی را به وجود می‌آورد.
زبیر تصریح کرد: حضور داعش در افغانستان زنگ خطری برای پاکستان و ایران است بنابراین دو کشور باید برای مبارزه با این گروه خطرناک اقدامات مشترک در نظر بگیرند.
وی افزود: دیگر نباید این موضوع مخفی بماند که چه کشوری سوخت، سلاح‌های پیشرفته و مخفی‌گاه امن برای داعش فراهم می‌کند.
فرماندار ایالت سند خاطر نشان کرد: آمریکا برای بدست آوردن ذخایر انرژی و معادن سایر کشورها از گروه‌های مانند داعش پشتیبانی می‌کند.
زبیر گفت: بر کسی پوشیده نیست که بزرگترین حامی تروریسم آمریکا است اما سایر کشورهای مسلمان مانند پاکستان و ایران را متهم می‌کند تا افکار عمومی جهان را منحرف کند.
وی افزود: پاکستان نقش مهمی در مبارزه با تروریسم دارد و هزاران نفر از نیروهای ارتش و مردم فدای این جنگ شده‌اند همچنین اقتصاد کشور به شدت آسیب دیده است.
فرماندار ایالت سند بیان کرد: با وجود تمام آسیب‌هایی که پاکستان در مسیر مبارزه با تروریسم متحمل شده آمریکا و جامعه جهانی به این کشور اعتماد ندارند و نسبت به اسلام‌آباد مشکوک هستند.
زبیر گفت: متأسفم که برخی کشورها بر اثر دسیسه آمریکا به مخالفت با پاکستان و ایران می‌پردازند.
وی افزود: پاکستان برای مبارزه با داعش موانع مرزی در مرز افغانستان به وجود آورده است و برای مدیریت مرز مشترک در بلوچستان با ایران به توافق رسیده است.
فرماندار ایالت سند اظهار داشت: پاکستان همیشه ایران را دوست قابل اعتماد خود در زمینه برقراری امنیت می‌داند و برای حفظ آرامش در منطقه به همکاری با این کشور ادامه خواهد داد.