تحریم‌های جدید آمریکا علیه لیبی

وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای از تازه‌ترین دور تحریم‌های این کشور علیه آنچه که قاچاقچیان سوخت در لیبی نامید؛ خبر داد.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد شش فرد، بیست و چهار شرکت و هفت شناور مرتبط با قاچاق سوخت از لیبی را تحت تحریم قرار داده است.

بر این اساس هرگونه معامله اتباع آمریکایی با افراد تحریم شده ممنوع و تمامی دارایی‌های قاچاقچیان در حوزه قضایی آمریکا مسدود می‌شود.

بر اساس این بیانیه، افراد تحریم شده اهل کشورهای لیبی، مالت و مصر هستند و شرکت‌های تحریم شده هم در کشورهای مالت، ایتالیا و لیبی ثبت شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل نیز بهره برداری مخفیانه از منابع نفت لیبی از زمان شروع ناآرامی‌ها در این کشور به دنبال سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق آن در سال ۲۰۱۱ را محکوم کرده است.

اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد قاچاق سوخت سبب تضعیف حاکمیت ملی لیبی و تقویت بازار سیاه می‌شود و به گسترش بی ثباتی و محروم کردن جمعیت این کشور از منابعی که به آن نیاز دارد، می‌انجامد.

تولید نفت خام لیبی از میادین نفتی این کشور هنوز بسیار پایین‌تر از تولید روزانه یک میلیون و ششصد هزار بشکه‌ای مربوط به پیش از شروع ناآرامی‌ها و جنگ داخلی آن در هفت سال پیش است.