انتخابات چقدر برای مردم آمریکا هزینه داشت؟

آندور بوثوورث، مدیر اجرایی شرکت فیس بوک گفت: بعد از گفتگو‌هایی که با مسئولین شرکت انجام گرفت تصمیم گرفتیم مقایسه هزینه‌های تبلیغاتی بین دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون در فیس بوک را منتشر کنیم.

بوثوورث، مدیر بخش تبلیغات فیس بوک در انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ گفت که ترامپ بیشتر از رقیب انتخاباتی خود، یعنی کلینتون برای جلب نظر رای دهندگان، در فیس بوک خرج کرده است.

فیس بوک در جدولی که در این رابطه منتشر کرده است، افشا کرد که در طول دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ستاد انتخاباتی ترامپ به ویژه در هفته پایانی منتهی به روز رای گیری بیشتر از ستاد انتخاباتی کلینتون در فیس بوک پول داده و به ازای هر پست در این شبکه برای اثر گذاری روی مخاطبان، یک و نیم برابر پول بیشتری هزینه کرده است.

آخرین آماری که از هزینه‌های هنگفت نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ منشر شده نشان می‌دهد این انتخابات حدود ۲.۶۵ میلیارد دلار برای مردم آمریکا هزینه در بر داشته.

با این وجود رسانه‌های آمریکایی قبلا اذعان کرده بودند که هزینه‌های تبلیغاتی ترامپ بسیار کمتر از کلینتون بوده است.

روزنامه واشینگتن پست در گزارشی که منتشر کرده هزینه تبلیغات ترامپ را بسیار کمتر از هزینه تبلیغات رقیبش هیلاری کلینتون نشان داده است.