واکنش ناتو به اخطارهای روسیه

یک روز پس از رونمایی «ولادیمیر پوتین» از مجموعه ای از تسلیحات هسته ای جدید روسیه، «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در روز جمعه اعلام کرد که اخطار رئیس جمهور روسیه به اعضای ناتو «غیرقابل قبول» است و به تلاشها در جهت فرونشاندن تنشها کمک نخواهد کرد.

ولادیمیر پوتین که از گسترش این ائتلاف نظامی به سمت شرق اروپا و به درون حوزه نفوذ شوروی سابق ناخرسند است، روز پنج شنبه در سخنرانی خود اظهار داشت که هر حمله ای به کشورهای متحد روسیه به مثابه حمله به این کشور تلقی شده و با واکنش سریع روبرو می شود.

ائتلاف نظامی ناتو نیز در مقابل ادعا کرد که سخنرانی روز گذشته پوتین به عنوان یکی از جنگ طلبانه ترین سخنرانیهای رهبر روسیه طی سالیان گذشته به فرونشاندن تنشهای بوجود آمده پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه، کمکی نخواهد کرد.

سخنگوی ناتو در همین ارتباط اعلام کرد: «بیانیه های تهدید آمیز روسیه علیه اعضای ائتلاف نظامی ناتو غیرقابل قبول و غیرسازنده است!».

سخنگوی ناتو در ادامه گفت: «ما خواهان یک جنگ سرد جدید یا یک رقابت تسلیحاتی جدید نیستیم. تمام متحدان ما از توافقنامه هایی در حوزه کنترل تسلیحات حمایت می کنند که اعتماد و اطمینان را به سود همگان پایه گذاری می کنند».

لازم به ذکر است یکی از موضوعات مورد اختلاف میان مسکو- ناتو، پایه گذاری چتر دفاع موشکی توسط این ائتلاف نظامی در سرتاسر اسپانیا، لهستان و رومانی است که به بهانه سرنگونی راکتهای پرتاب شده از سوی ایران (!) ایجاد شده است.