حشد الشعبی وابسته به دولت عراق است

حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق طی سخنانی در مراسم پیروزی علیه داعش گفت: برخی به‌دنبال ایجاد مشکل به‌منظور بر هم زدن وحدت نیروهای امنیتی در نبردها هستند.

وی افزود: من از تمام نهادهای امنیتی خواستم که مراحل پیروزی علیه داعش، چگونگی آزادسازی سرزمین‌ها و نجات غیرنظامیان از چنگال عناصر مسلح را مستندسازی کنند.

نخست‌وزیر عراق اظهار داشت: اولین عامل پیروزی، وحدت بین عراقی‌ها بود که این وحدت در مقابله با ادعاهای برخی و اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها، مؤثر بود.

العبادی تأکید کرد که پیروزی به‌لطف همکاری نیروهای امنیتی و پیشمرگه محقق شد.

العبادی با بیان اینکه مبارزه با فساد، دومین عامل تحقق پیروزی بود، بر ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم تا نابودی نهایی آن تأکید کرد.

نخست‌وزیر عراق با بیان اینکه حشد الشعبی،  نیرویی دولتی است، گفت: نیروهای داوطلب مردمی، در تمام نبردهای آزادسازی عراق شرکت کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر و فرمانده نیروهای کل مسلح عراق نوزدهم آذرماه جاری، رسماً آزادی کامل خاک این کشور از دست داعش و تحقق پیروزی بزرگ را اعلام کرد.

در همان روز، الحشد الشعبی از پایان عملیات نظامی در الجزیره و البادیه در غرب عراق و سیطره کامل بر مرزهای مشترک با سوریه خبر داد.

نیروهای دولتی سوریه نیز در نوامبر گذشته موفق شدند شهر «البوکمال» در استان دیرالزور در شرق کشور را بازپس بگیرند. البوکمال یکی از مهم‌ترین مناطق مورد استفاده داعش برای تردد میان عراق و سوریه بود.