آغاز تمرین نظامی مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی

هزاران نظامی آمریکایی و اسرائیلی یکشنبه بزرگ‌ترین تمرین نظامی مشترک خود را آغاز می‌کنند که در آن تعامل و برخورد با تهدید‌های موشکی از جبهه‌های مختلف شبیه‌سازی و تمرین می‌شود.

رادیو عبری زبان اسرائیل شنبه اعلام کرد که این تمرین در اسرائیل [فلسطین اشغالی] انجام خواهد شد و تا نیمه ماه کنونی (مارس) ادامه خواهد داشت.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تمرین‌ها با نام «جونیپر کبرا» (Juniper Cobra ۲۰۱۸) و با مشارکت بیش از ۲ هزار و پانصد نظامی آمریکایی که در اروپا خدمت می‌کنند و با حضور نزدیک به ۲ هزار نظامی سازمان پدافند هوایی اسرائیل و یگان‌های لجستیکی، پزشکی و دیگر یگان‌های آن صورت خواهد گرفت.

این تمرین‌ها از چهارم مارس تا پانزدهم همین ماه برگزار خواهد شد و پس از آن نیز فعالیت‌های مشترک با شریک آمریکایی تا پایان ماه مارس ادامه خواهد داشت.

تمهیدات برای این تمرین از هفته‌ها پیش آماده شده و نیرو‌های آمریکایی نیز از طریق دریا و هوا وارد شده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که این تمرین بزرگ‌ترین تمرین بین ارتش اسرائیل و فرماندهی ارتش آمریکا در اروپا خواهد بود. هدف از این تمرین‌ها تقویت همکاری و هماهنگی و تبادل تجربه بین دو ارتش برای ارتقاء سطح آمادگی دفاعی در برخورد با تهدید‌های موشکی است.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این تمرین‌ها سناریوی ورود نیرو‌های آمریکایی به اسرائیل و اقدام آن‌ها به همراه سامانه دفاع هوایی اسرائیل در حمایت از آسمان آن، شبیه سازی [تمرین] خواهد شد. همچنین نیرو‌های شرکت کننده در مانور در برابر سناریو‌های مختلف تهدید‌های موشکی از جبهه‌های مختلف با به کارگیری سامانه‌های موشکی چون «حیتس»، سامانه گنبد آهنین، سامانه‌های پاتریوت و فلاخن داود که وارد خدمت شده است، عمل خواهند کرد.