آغاز رزمایش مشترک اسرائیل و آمریکا در فلسطین اشغالی

رزمایش مشترک میان رژیم صهیونیستی و آمریکا از امروز (یکشنبه) در فلسطین اشغالی آغاز شد و ۱۱ روز ادامه خواهد داشت.

رزمایش مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه/۱۳ اسفند؛ ۴ مارس) در فلسطین اشغالی آغاز شد و قرار است تا ۲۴ اسفند (۱۵ اسفند) ادامه پیدا کند؛ ۲۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا و ۲۰۰۰ نظامی نیرو‌های هوایی ارتش رژیم اسرائیل در این مانور مشارکت دارند.

بر اساس گزارش وبگاه «المیادین»، در رزمایش مذکور به نام «جونیپر کبرا» از سامانه‌های دفاع هوایی مانند «پیکان و گنبد آهنین، پاتریوت و فلاخن داوود» استفاده می‌شود؛ در این رزمایش جنگ در جبهه‌های مختلف مانند لبنان، سوریه و نوار غزه شبیه‌سازی خواهد شد.

این مانور مشترک برای مقابله با هر سناریوی جنگ احتمالی در ۳ جبهه یاد شده انجام می‌شود؛ در این مانور، رسیدن نیرو‌های آمریکا به فلسطین اشغالی - پس از اینکه از سوی جبهه‌های مختلف مورد حمله قرار گرفته- شبیه‌سازی می‌شود و سامانه‌ها موشکی مختلف، کشتی‌های جنگی، بالگرد‌ها و پهپاد‌ها و ... مورد آزمایش و استفاده قرار خواهند گرفت.

نظامیان اسرائیلی و آمریکایی همچنین قرار است در پایگاه «تسالیم» شیوه جنگ در مناطق مسکونی، نبرد‌های هوایی، عملیات فرود با چتر پشت خطوط نیرو‌های دشمن و فرود از بالگرد، شیوه‌های نجات نظامیان مجروح شده در خاک طرف مقابل و جنگ شبانه را آموزش ببینند.

ناو هواپیمابر آمریکایی «USS Iwo jima» فوریه (ماه گذشته) از فلوریدا راهی فلسطین اشغالی شد، این ناو پس از ۲ هفته به بندر حیفا رسید، ناو مذکور حامل ۳۰ جنگنده و بالگرد جنگی و ۲۵۰۰ سرباز نیرو‌های ویژه آمریکا بود.

این مانور در سایه افزایش اظهارات مقامات اسرائیلی درباره احتمال افزایش درگیری‌های نظامی در چند جبهه بویژه لبنان آغاز می‌شود.

در همین راستا، لشکر ۹۱ ارتش رژیم صهیونیستی در چند مانور به شبیه‌سازی جنگ احتمالی این رژیم با لبنان پرداخت و روزنامه تایمز این رژیم گزارش داد این مانور‌ها به منظور آماده کردن ارتش اسرائیل برای جنگ احتمالی در لبنان برگزار شدند