ترکیه: بیانیه پنتاگون یاوه سرایی است

حامی آکسوی سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز سه شنبه در کنفرانس خبری تاکید کرد: سخنگوی پنتاگون بار دیگر اظهارات مهمل و یاوه خود را ادامه داده است.

وی افزود: گروه پی وای دی-وای پی جی یک سازمان تروریستی متحد و نزدیک با پ ک ک است و من مطمئن هستم که سخنگوی پنتاگون نسبت به این مساله اطلاع و آگاهی دارد.

راب منینگ سخنگوی پنتاگون اخیرا ادعا کرده است که عملیات موسوم به ضد داعش توسط نیروهای دموکراتیک سوریه که شامل کردهای وای پی جی و پ ک ک است، به خاطر عملیات ارتش ترکیه در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه متوقف شده است.

وی همچنین ساهین سیلو سرکرده کردهای وای پی جی را ژنرال خطاب کرده است. سخنگوی پنتاگون همچنین گفته است که ایالات متحده از "ُسیلو" و شبه نظامیان پ ک ک- وای پی جی همچنان حمایت خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است که تهاجم نظامی ترکیه به شمال سوریه باعث شده است که شمار زیادی از شبه‌نظامیان کُرد سوری از میادین جنگ علیه داعش عقب‌نشینی کنند و برای جنگ به عفرین بروند.

ترکیه تهاجم نظامی به عفرین را در ماه ژانویه با هدف بیرون راندن «یگان‌های مدافع خلق» از امتداد مرزهای خود، آغاز کرده است. ترکیه این گروه را مرتبط با پ‌ک‌‌ک و تروریستی می‌داند.

حمایت ایالات متحده از «یگان‌های مدافع خلق» در جنگ علیه داعش در سوریه، خشم آنکارا را برانگیخته است. به رغم تصویب قطعنامه آتش‌بس 30 روزه در سوریه از سوی شورای امنیت، ارتش ترکیه عملیات نظامی موسوم به «شاخه زیتون» در عفرین را کماکان ادامه می‌دهد.