حساب‌های طلای رقیب پوتین جنجال برانگیز شد

نیکلای بولایف معاون کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که پاول گرودینین نامزد انتخابات ریاست جمهوری روسیه در بانک های سوئیس 13 حساب ارزی با مجموع ارزش 55 میلیون روبل (حدود یک میلیون دلار) دارد.

بولایف در گفت وگو با شبکه خبری روسیه24 همچنین به حساب های طلای گرودینین در بانک های سوئیس اشاره کرد که در مجموع 5.4 کیلوگرم طلا اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد که این اطلاعات به درخواست سازمان فدرال مالیات روسیه از سوئیس گرفته شده است و هیچ اطلاعات موثق در دست نیست که پاول گرودینین در هنگام ثبت به عنوان نامزد ریاست جمهوری در کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، این حساب ها را بسته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی لایف نیوز روسیه، پاول گرودینین، داشتن حساب های بانکی طلا و ارز در سوئیس را تکذیب و اعلام کرده است که این اقدام تلاش برای انتشار خبر داغ از یک موضوع بی اساس است.

«پاول گرودینین» 58 ساله متولد مسکو از حزب کمونیست روسیه نامزد ریاست جمهوری شده و از جنبش چپ گرای «لوی فرونت» (به روسی جبهه چپ) نیز حمایت می شود.

او پس از پوتین در جایگاه دوم در نظرسنجی هاست با این تفاوت که تنها یک دهم پوتین رای دارد.

از دیرباز در نگاه طرفداران حزب کمونیست در روسیه، یک کمونیست باید زندگی ساده ای مثل عموم مردم داشته باشد از این رو این خبر در روسیه جنجال ساز شده است چرا که برخلاف تصور، گویا نامزد پر سر و صدای حزب کمونیست در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثروت هنگفتی دارد.