تعرض به مسجدی در آلمان

گروهی از افراد ناشناس هنگام برگزاری نماز جماعت در مسجدی در لافن ام نکار Lauffen am Neckar آلمان به داخل آن بمب آتش زا (کوکتل مولوتوف) پرتاب کردند.

این حادثه در حالی روی داد که امام جماعت مشغول نماز گزاردن بود و نیرو‌های پلیس بلافاصله عازم منطقه شدند.

براساس گزارش ها، مقامات پلیس آلمان چنین اقدامی را در رده اقدام برای قتل طبقه بندی می‌کنند.

براساس اظهارات پلیس در حالی که هنوز عاملان این حادثه شناسایی نشده اند میزان خسارت در حدود ۵ هزار یوروبرآورد شده است.

مقامات وزارت داخلی آلمان خاطر نشان کردند، سال گذشته درحدود ۱۰۰ فقره حمله به مسلمانان و موسسات آن‌ها در آلمان انجام شد که در نتیجه آن ۳۳ نفر مجروح شدند.

همچنین از سال ۲۰۱۵ تاکنون، در پی موج گسترده مهاجرت و سیل متقاضیان پناهندگی از خشونت و جنگ و درگیری در کشور‌های خاورمیانه و شمال افریقا، اروپا با بحران مهاجرت روبرو شده است.

گزارش‌ها حاکی است بخشی از بحران کنونی آلمان ناشی از اقدام آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به باز کردن در‌ها و استقبال از مهاجران است که اکنون با مخالفت بسیاری از ساکنان اروپا و سیاستمداران اینگونه کشور‌ها روبرو شده است.

در همان زمان، اروپا به عنوان یکی از اهداف اصلی حملات تروریست‌ها یا گروه‌های افراطی بود و از این جهت است که برخی از کشور‌ها خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر برای مهاجرت به این کشور‌ها شده اند.

رهبران اروپا با توجه به وقوع درگیری‌های خشونت آمیز و ناامنی در کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا که سبب مهاجرت شهروندان اینگونه کشور‌ها به اروپا شده نگران ورود تروریست‌ها و گروه‌های افراطی به اروپا هستند.

تهدیدات تروریستی همچنین سبب تقویت راستگرایان و احساسات ضد اسلامی در بسیاری از کشور‌های اروپایی شده است.