18 کشته در تیراندازی‌های 24 ساعت گذشته در آمریکا

57 مورد تیراندازی طی 24 ساعت گذشته در ایالت‌های مختلف آمریکا رخ داده که بر اثر آنها دست کم 18 نفر کشته و 29 نفر زخمی شده‌اند.

در یکی از تیراندازی های گزارش شده در شهر «اوکالا» در ایالت فلوریدا دو نفر کشته شدند و یک نفر زخمی شد. پلیس می گوید در این حادثه مادر بدلیل اختلافات خانوادگی کودک یکساله خود را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشی کرد. همسر این زن بر اثر اصابت گلوله به شدت زخمی شده است.

در یک حادثه تیراندازی در شهر «لنسینگ» در ایالت میشیگان نیز دو نفر زخمی شدند. پلیس عامل تیراندازی را که جوانی بیست و دو ساله بود بازداشت کرده است. پلیس می گوید تیراندازی داخل یک مغازه در خیابان مارتین لوتر کینگ رخ داده است. حال دو زخمی حادثه وخیم است.

در یک مورد تیراندازی در شیکاگو در ایالت ایلینوی نیز دو نفر کشته شدند. تحقیقات درباره این حادثه آغاز شده است. در حادثه دیگری در شهر «کانکاکی» در همین ایالت نیز دو نفر کشته شدند. پلیس می گوید تیراندازی در نتیجه درگیری سرنشینان دو خودرو روی داده است. در یک مورد تیراندازی در شهر «رالیگ» در ایالت کارولینای شمالی نیز دو نفر زخمی شدند. پلیس می گوید تیراندازی در یک باشگاه شبانه رخ داده است.

هجده مورد از تیراندازی ها در شبانه روز گذشته، قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا همچنین در ادامه گزارش‌های روزانه خود، آمار نهایی موارد تیراندازی بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه و تلفات آنها را در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا اعلام کرد. بر این اساس، 89 مورد تیراندازی در این مدت رخ داده که بر اثر آنها، 33 نفر کشته و 49 نفر زخمی شده اند. بیست و پنج مورد از تیراندازی های این مدت قربانی (کشته یا زخمی) نداشته است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، طی چهل و هشت ساعت گذشته، 146 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها 51 نفر کشته و 78 نفر زخمی شده اند. با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع این حوادث کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت شنبه تا یکشنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز دوشنبه نهایی خواهد شد.