سیاستمدار آلمانی تهدید به مرگ شد

 «بودو راملو» رئیس ایالت تورنیگن آلمان که جمعیتی حدود 2.5 میلیون نفر دارد، اعلام کرد که با انتشار توئیتی در حمایت از یگان‌های مدافع خلق در سوریه تهدید به مرگ شده است.این سیاستمدار آلمانی اعلام کرد که پیام‌هایی دریافت‌ کرده است مبنی بر اینکه: «هنوز فضای کافی در تابوت وجود دارد.» و «آنها سر تو رو هدف قرار خواهند داد.»

وی جمعه شب در پیام توئیتری خود نوشت : «YPG, YPG, YPG و...» راملو این اقدام را در واکنش به توئیت «جانسو اوزدمیر» معاون رئیس حزب چپ هامبورگ صورت داد که از اقدام نظامی ترکیه در عفرین انتقاد کرده بود.

شهرهای اروپا چندی است که عرصه تظاهرات علیه اقدام نظامی ترکیه در شهر عفرین سوریه هستند.

آنکارا که از چندین ماه قبل تهدید به اجرای عملیات نظامی جدید در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد در این منطقه می‌کرد، بعد از اعلام تصمیم آمریکا برای ایجاد ارتش کُردی 30هزار نفری در سوریه، مجاب به آغاز آن شد.

ترکیه، حمله به عفرین در حلب در شمال غرب سوریه را از 20 ژانویه آغاز کرد؛ زمانی که با توپخانه مواضع نیروهای کُرد در ریف حلب شمالی و غربی را هدف گرفت.

ترکیه شاخه زیتون را از جهت امنیت خود و تاثیر در ژئوپلتیک منطقه حیاتی می‌داند. اما این تفکر برای این کشور هزینه نیز داشته است. شلیک شدن بیش از 90 راکت توسط ی.پ.گ طی دو هفته به جنوب ترکیه باعث کشته و زخمی شدن بیش از 120 نفر شده است. همچنین تا کنون 41 نظامی ترکیه کشته و نزدیک به 200 نفر زخمی شدند.

عملیات عفرین اما به گفته مقامات کُرد، علاوه بر آوارگی چند هزار نفر، حدود 200 غیرنظامی را به کام مرگ کشانده و بیش از 550 مجروح برجای گذاشته است.