رئیس شبکه قطری نقره داغ شد

طبق اظهارات یک مسؤول در دستگاه قضایی مصر، دادگاه اقتصادی این کشور با صدور حکم جدیدی ناصر الخلیفی، رئیس شبکه ماهواره‌ای "بی‌ان اسپورت" قطر را به دلیل نقض قانون رقابت به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۴۰۰ میلیون پوند مصر (معادل ۲۲ میلیون دلار) محکوم کرد.

حکم جدید به این دلیل صادر شد که رئیس این شبکه ماهواره‌ای که مالک باشگاه پاریس سن ژرمن نیز هست، مشترکان خود را مجبور کرد برای مشاهده برنامه‌های این شبکه، دستگاه‌های گیرنده خود را از ماهواره مصری نایل ست به ماهواره قطری "سهیل ست" تغییر دهند و به این ترتیب قانون را نقض کرده است.

این دادگاه در ۳۰ ژانویه گذشته نیز الخلیفی را به دلیل مخالفت شرکتش با قانون صادر شده در سال ۲۰۰۵ در حمایت از رقابت‌ها همین میزان جریمه کرده بود.

دادگاه مذکور اتهام بی‌ان اسپورت را ربط دادن فروش حق پخش مسابقات قهرمانی لیگ به یکدیگر در حالی که هر کدام برنامه تولیدی جداگانه‌ای محسوب شده و به هیچ شکلی با یکدیگر ارتباطی ندارند، اعلام کرد.

این مسؤول قضایی تاکید کرد، گرچه حکم صادر شده در هر دو پرونده یکسان است اما اتهام‌ها متفاوت هستند.

بی‌ان اسپورت قطر یکی از مهم‌ترین شبکه‌های ورزشی در جهان است که از حق انحصاری پخش مهم‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان برخوردار است.

این حکم در حالی صادر شده که تنها چند ماه به آغاز بازی‌های جام جهانی فوتبال در روسیه باقی مانده است و مصر پس از ۲۸ سال برای اولین بار در این مسابقات حضور داشته و شبکه ماهواره‌ای بی‌ان اسپورت از حق پخش انحصاری این مسابقات در خاورمیانه و شمال آفریقا برخوردار است.