بسته شدن صفحه گروه افراطی «اول برتانیا» در فیس‌بوک

مدیریت فیس‌بوک صفحه رسمی «اول بریتانیا»، گروه سیاسی راستگرای افراطی انگلیسی، را به سبب نقض قوانین و اشاعه نفرت در این شبکه اجتماعی مسدود کرد. صفحه فیس‎بوک «پُل گلدینگ» و «جیدا فرانسن» دو تن از سران این گروه افراطی نیز بسته شده است. مدیریت فیس‌بوک اعلام کرد این افراد به طور مرتب مطالبی با محتواهایی که خصومت و نفرت را علیه گروه های اقلیت ترویج می داد، منتشر می کردند.

فیسبوک در بیانیه ای اعلام کرد گاهی اوقات مطالب سیاسی با عبور از خط قرمزها باعث اشاعه نفرت علیه گروهای خاصی در جامعه ما می شود.

گروه افراطی «اول بریتانیا» نخستین بار پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا (سال گذشته میلادی) سه ویدئوی جنجالی توییت شده توسط فرانسن –معاون اول این گروه اسلام ستیز– را در توییتر بازنشر کرد، مورد توجه قرار گرفت. اقدام ترامپ در بازنشر این ویدئوها حتی باعث ایجاد تنش سیاسی میان لندن و واشنگتن شد. پس از آن بود که حساب های کاربری این گروه ضداسلامی در توییتر از دسترس خارج شدند.

مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیر اجرایی فیس بوک، در این باره گفته است چالش شخصی پیش روی او در سال 2018 میلادی (سال جاری) این است که از سوء استفاده احتمالی از فیس بوک با هدف آسیب رساندن به میلیاردها کاربر آن جلوگیری کند.

در بیانیه امروز (چهارشنبه) فیس بوک، ضمن اعلام حمایت از آزادی بیان و بویژه ابراز عقاید سیاسی آمده است: ما می توانیم و باید دیدگاه های سیاسی را بدون اشاعه نفرت مطرح کنیم.