رئیس سابق سیا از رئیس جدید این سازمان حمایت کرد

پس از جنجال‌های فراوان بر سر انتخاب جینا هاسپل به عنوان رئیس جدید سیا که گفته می شود در شکنجه افراد دست داشته است، مایکل هایدن، رئیس سابق آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفته است نباید افراد را به دلیل انجام مسئولیت های محوله به آنها مورد سرزنش قرار داد.

شبکه سی ان ان در خصوص نظارت جینا هاسپل بر شکنجه افراد مظنون در مسائل تروریستی در زندانی متعلق به آمریکا در خارج از خاک این کشور گفت: بله، مجلس نمایندگان باید در خصوص این مسأله تحقیق کند. همه ما دارای گذشته‌ای هستیم و هنگامی که در برابر مجلس نمایندگان قرار می‌گیری، آنها می خواهند گذشته‌ات را بدانند. گذشته جینا نشان می دهد او به وظیفه‌اش عمل کرده و از روی اشتیاق به این کار اقدام نکرده؛ بلکه او مسئولیتی را که بر روی دوشش نهاده بودند انجام داده و در همان زمان از سوی وزارت دادگستری به او اعلام شده بود که اقدام وی متناسب با قانون است.

این مسئول اطلاعاتی سابق آمریکا در ادامه تصریح کرد: جینا برای دفاع از آمریکا با تمام توان ایستاد؛ بله جنجال هایی در خصوص این برنامه (برنامه بازجویی های فشرده) وجود دارد و بارها می توان این جنجال ها را به راه انداخت. بگذارید من به شما بگویم تنها فردی را که من صدایش می کنم و با او بصورت صادقانه و بی پرده در خصوص شرایط پیش روی مقامات گفتگو می کنم، جینا هاسپل است.

گفتنی است جان مک کین، سناتور جمهوری خواه پیشتر در حساب توییتر خود اعلام کرده بود: شکنجه بازداشت شدگان از سوی آمریکا در دهه گذشته، از سیاه ترین دوران های تاریخ آمریکاست و مجلس نمایندگان باید در خصوص دست داشتن جینا هاسپل در این برنامه شرم آور تحقیق کند.