عصبانیت آمریکا از "اس 400" روس‌ها

گروهی از قانونگذاران آمریکا به رهبری سناتور باب منندز در نامه‌ای اعلام کردند: در هر شرایطی فروش این سامانه معامله قابل توجهی است و ما انتظار داریم هرگونه فروش آن با تحریم مواجه شود.

این نامه درباره فروش سیستم‌های دفاعی – هوایی اس – ۴۰۰ دولت روسیه است که آیا فروش آنها تحت تحریم‌های قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم ها" موسوم به کاتسا قرار می‌گیرد یا نه.

قانونگذاران آمریکایی از وزارت خارجه خواستند که تجزیه و تحلیل گسترده‌ای درباره مذاکرات فروش اس ۴۰۰ روسیه به چین، ترکیه، هند، عربستان سعودی، قطر و هر کشور دیگری انجام دهند.

این سناتورها در ادامه خواستار دریافت اطلاعات بیشتر درباره چگونگی اقدامات وزارت خارجه برای جلوگیری از فروش اس – ۴۰۰ و نهایی شدن قراردادها با کشورهای دیگر شدند.

هم چنین به تازگی هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درخصوص احتمال خرید سامانه‌های اس ۴۰۰ روسیه توسط بغداد گفت: آمریکا با کشورهای بسیاری از جمله عراق صحبت می‌کند تا محتوای قانون "مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" موسوم به کاتسا و پیامدهای ناشی از انعقاد قراردادهای دفاعی توسط این کشورها با روسیه را تشریح کند.