پسر قذافی نامزد انتخابات ریاست جمهوری لیبی شد

بوراس، هدف سیف الاسلام قذافی از نامزدی در این انتخابات را نجات لیبی و نه چشمداشت به پست و مقام دانست و گفت، سیف الاسلام به سوی همه طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی که نیت خیر در مورد لیبی دارند، برای کمک دست دراز می کند.

وی در ادامه ادعا کرد سیف الاسلام یک برنامه همه جانبه و کامل با ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اجتماعی دارد .

بوراس در ادامه گفت، سیف الاسلام قذافی در لیبی و آزاد است به زودی میان مردم ظاهر می شود.

ژنرال « خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی چند هفته پیش در مصاحبه با یک مجله فرانسوی گفته بود سیف الاسلام زندانی است.

سیف الاسلام فرزند دوم معمر قذافی از همسر دومش، صفیه فرکاش و متولد 5 ژوئیه 1972 میلادی است. او فارغ التحصیل مقطع دکتری رشته اقتصاد از یکی از دانشگاه های انگلیس است.

سیف الاسلام در ماه نوامبر سال 2011در لیبی دستگیر و زندانی شد و در ژوئن 2017 اعلام شد مورد عفو قرار گرفته و از زندان آزاد شده است.

«عارف النایض» سفیر پیشین لیبی در امارات نیز پیش از سیف الاسلام قذافی، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبی اعلام آمادگی کرده بود و این در حالی است که هنوز زمان دقیق برگزاری این انتخابات مشخص نشده است.

اگر شخصیت های مشهوری مانند ژنرال حفتر فرمانده ارتش و فایز السراج رئیس دولت وفاق ملی لیبی برای این انتخابات نامزد شوند، بعید به نظر می رسد افرادی مانند سیف الاسلام و النایض شانسی برای موفقیت داشته باشند.

ژنرال حفتر چند ماه پیش گفته بود لیبی هنوز آمادگی پذیرش دمکراسی ندارد.

لیبی از زمان سقوط حکومت «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامی است.

اکنون دو دولت در این کشور وجود دارد: دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» است که مورد تایید ژنرال حفتر فرمانده ارتش این کشور قرار دارد.

پارلمان لیبی از دولت مخالف دولت وفاق ملی که در شرق این کشور مستقر است، حمایت می کند.