دفاع تمام قد "هیلی" از اسرائیل در سازمان ملل

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، با اشاره به تصویب چند قطعنامه بر ضد شهرک‌سازس‌های غیرقانونی رزیم صهیونیستی مدعی شد: اقدامات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد بر ضد اسرائیل، تبعیض‌آمیز است.

او افزود: شورای حقوق بشر سازمان ملل امروز پنج قطعنامه به تصویب رساند و اسرائیل را محکوم کرد. در این حال شورای حقوق بشر تنها یک قطعنامه ضد کره شمالی، ایران و سوریه به تصویب رسانده است. هر سال در ماه مارس شورای حقوق بشر تنها دو جلسه برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در تمامی کشور‌ها برگزار می‌کند و در تمامی این جلسات تنها درباره یک موضوع بحث می‌شود و آن اسرائیل است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: زمانی که شورای حقوق بشر با اسرائیل بدتر از کره شمالی، ایران و سوریه رفتار می‌کند با اینکار خود اقدامی غیرقابل قبول و نابخردانه را مرتکب می‌شود. اکنون زمان آن فرا رسیده است که کشور‌ها بهتر بدانند و درخواست تغییرات کنند. بسیاری از کشور‌ها موافق این موضوع هستند که اقدامات شورای حقوق بشر ضد اسرائیل تبعیض‌آمیز است. با وجود این کشور‌های اندکی وجود دارند که با این موضوع مبارزه کنند. آنچه که امروز در شورای حقوق بشر سازمان ملل روی داد نشان داد که این شورا در عمل به وظایفش در رابطه با موضوع حقوق بشر در سراسر جهان ناکام مانده است.

هیلی در ادامه گفت: آمریکا به ارزیابی ادامه عضویت خود در شورای حقوق بشر ادامه می‌دهد. صبر ما نامحدود نیست. اقدامات امروز شورای حقوق بشر به طور شفاف نشان داد که این شورا از اعتبار کمی برخوردار است و لازم است که مدافع حقوق بشر باشد.