خشم مقام صهیونیست از قطعنامه های شورای حقوق بشر سازمان ملل

بر این اساس، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد از تصویب 5 قطعنامه حقوق بشری علیه این رژیم انتقاد کرد. شورای حقوق بشر سازمان ملل که 47 عضو دارد، در نشست سی و هفتم خود در روز جمعه (سوم فروردین) در یک نشست طولانی پنج قطعنامه علیه اسرائیل به تصویب رساند.

دانون هشدار داد این «اقدامات ضد اسرائیلی عواقب جدی برای شورای حقوق بشر سازمان ملل» خواهد داشت. دانون افزود: «این اقدامات ریاکارانه علیه اسرائیل آسیب های جبران ناپذیری به آنهایی خواهد زد که واقعا به نقض حقوق بشر در سراسر جهان توجه دارند.»

سفیر اسرائیل در سازمان ملل تصریح کرد: «ما با متحدان خود همکاری می کنیم و به اتفاق، این نمایش بی معنای شورای حقوق بشر سازمان ملل را پایان خواهیم داد.»

شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه شهرک سازی اسرائیل در مناطق اشغالی، قطعنامه اول خود را صادر کرد. قطعنامه دوم خواستار توقف ساخت وساز و اسکان اسرائیلی ها در بلندی های جولان (بخش اشغال شده از خاک سوریه) شد. در قطعنامه سوم از اسرائیل خواسته شده که حق تعیین سرنوشت فلسطینی ها را به رسمیت بشناسد. در قطعنامه چهارم، اسرائیل به نقض قوانین بین المللی در سرزمین های اشغالی و بیت المقدس شرقی (قدس شریف) متهم شده است. در قطعنامه پنجم نیز از اسرائیل خواسته شده که مطابق قوانین بین المللی، حقوق بشر را در نوار غزه و کرانه باختری رعایت کند. همچنین رژیم صهیونیستی به خاطر همکاری نداشتن با کمیته تحقیق سازمان ملل محکوم شد.