دختر جاسوس دو جانبه روس به هوش آمد

گزارش‌ها حاکی از آن است که یولیا اسکریپال، دختر جاسوس دو جانبه سابق روس اکنون به هوش آمده و قدرت تکلم خود را به دست آورده است.

خبرگزاری اسکای نیوز گزارش داد: «دختر جاسوس دو جانبه روس که دچار مسمومیت با عامل اعصاب شده بود، اکنون توانایی خوردن و آشامیدن را به دست آورده است.»

روز پنجشنبه، سرویس سلامت همگانی انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرده بود وضع جسمانی یولیا اسکریپال که همراه با پدرش با عامل اعصاب در شهر سالزبری انگلیس مسموم شده بود، اکنون رو به بهبود است.

در پی انتشار خبرها درباره بهبود وضع سلامتی وی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت کشورش خواستار اعطای مجوز دسترسی به وی در سطح کنسولگری است.

پیش از این، کمیته تحقیقاتی روسیه در بازرسی‌ها درباره اقدام به قتل یولیا اسکریپال که تابعیت روسی دارد، از مقامات انگلیس درخواست کمک‌های قضایی کرده بود.

سرگئی اسکریپال، کارمند اطلاعاتی پیشین روسیه که برای سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس نیز فعالیت می‌کرده است، همراه با فرزندش از روز 4 مارس به دلیل مسمومیت با یک عامل اعصاب، در بیمارستان است. مقامات انگلیس ادعا کرده اند روسیه در سوء قصد به جان این دو نفر دخیل بوده است.

به بهانه دخالت ادعایی روسیه در مسمومیت این دو فرد، بیش از 140 دیپلمات روس از بیش از 25 کشور جهان، از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا اخراج شده اند.

این در حالی است که مسکو این اتهامات را به شدت تکذیب و پیشنهاد کرده است در تحقیقات درباره پرونده اسکریپال به لندن کمک کند.