"فرانسه" از خر شیطان پیاده شد

یک مقام فرانسوی به خبرگزاری «آناتولی» گفت که پاریس قصد ندارد در سوریه عملیات نظامی کند و هیچ نیرویی را به منبج اعزام نخواهد کرد.

روز گذشته نشریه فرانسوی «ماریان» گزارش داد که امانوئل ماکرون مصمم به مقابله با عملیات «شاخه زیتون» ترکیه است و قصد دارد «برای حمایت از کردهای سوریه» به منبج نیرو اعزام کند.

به نظر می‌رسد اظهارات تند و تهدیدات امروز مقامات ترکیه، پاریس را به عقب نشینی از تصمیم برای حمایت شبه‌نظامیان کُرد در منبج وادار کرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) دیدار هیأت فرانسوی با نمایندگان نیروهای دموکراتیک سوریه (س.د.ف) نماد دورویی و رفتار دوگانه با تروریسم توصیف کرده بود.

چاووش‌اوغلو طی نشست خبری در آنکارا گفته بود: «فرانسه به طور مداوم تلاش می‌کند تا به بازیگری در عرصه سوریه تبدیل شود اما این بار آنها پا را فراتر از حد گذاشته‌اند».

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» وی با اشاره به تماس‌های مکرر رؤسای جمهور ترکیه و فرانسه توضیح داد: «اما اقدامات امانوئل ماکرون با (دیدگاه‌های مطرح شده در) تماس‌های تلفنی در تضاد است».

وزیر خارجه ترکیه به تماس خود با همتای فرانسوی‌اش اشاره کرده و افزوده بود: «از ژان ایو لودریان پرسیدم اگر اردوغان در آنکارا از سران گروه تروریستی که به پاریس حمله کردند، میزبانی می‌کرد، شما چه فکری با خود می‌کردید؟»