نرخ قتل در لندن از نیویورک پیشی گرفت

آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که پلیس لندن طی دو ماه گذشته تحقیقات بیشتری درباره پرونده‌های قتل نسبت به پلیس نیویورک انجام داده است. این در شرایطی است که شهردار لندن قول داده است تا با خشونت در سطح خیابان‌ها مقابله کند.

بر اساس آمار‌های پلیس لندن، ۱۵ مورد قتل در این منطقه در ماه فوریه رخ داده است. این رقم در نیویورک به ۱۴ مورد رسیده است. در ماه مارس نیز لندن شاهد ۲۲ مورد قتل بوده و این رقم در نیویورک به ۲۱ مورد رسیده بود.

در تازه‌ترین مورد خونریزی در لندن یک دختر ۱۷ ساله روز دوشنبه با جراحات ناشی از اصابت گلوله پیدا شده است. روز یکشنبه نیز یک مرد با ضربات چاقو در لندن از پای درامده است.

سخنگوی صادق خان شهردار لندن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد: شهردار عمیقا از جرم و جنایت‌های خشونت بار در پایتخت انگلیس نگران شده است. هر جانی که بر اثر جنایت خشونت بار گرفته شود، یک تراژدی است.

این بیانیه افزود: شهر ما یکی از امن‌ترین شهر‌های جهان است، ولی صادق خان می‌خواهد لندن امن‌تر از این باشد و او در تلاش است تا به این خشونت‌ها پایان دهد.

البته با احتساب آمار‌های قتل در ماه ژانویه، نیویورک هنوز تعداد قتل‌های بیشتری را نسبت به لندن تجربه کرده است. خشونت با اسلحه مشکل و معضل کمتری نسبت به آمریکا به شمار می‌رود چرا که قوانین مربوط به کنترل سلاح در انگلیس شدیدتر است. اکثر نیرو‌های پلیس انگلیس نیز مجهز به تفنگ نیستند.

ولی سیاستمداران بریتانیایی به شدت نگران افزایش آمار جرم و جنایت با استفاده از چاقو هستند. از ۴۷ مورد قتل که از ابتدای امسال تاکنون به وقوع پیوسته است، ۳۱ مورد با استفاده از چاقو بوده است.

سخنگوی وزارت کشور انگلیس نیز در این باره گفت: دولت در حال اتخاذ اقداماتی است تا دسترسی به سلاح‌های تهاجمی را محدود کند و چرخه خشونت‌های مرگبار را قطع کند تا از کودکان و خانواده‌ها در برابر خشونت‌های مجرمانه محافظت نماید.