جنایت های اسرائیل صدای اتحادیه اروپا را هم درآورد

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای درباره جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در غزه که به شهادت دست کم ۹ فلسطینی از جمله یک خبرنگار با جلیقه خبرنگاری منجر شد، اعلام کرد که این مساله پرسش‌های جدی درباره متناسب بودن کاربرد قوه قهریه ایجاد می‌کند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

«مایا کاسیانچیچ» شنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: روز گذشته (جمعه) دست کم ۹ فلسطینی از جمله یک خبرنگار که جلیقه با نشان خبرنگاری (PRESS) بر تن داشت در تیراندازی مستقیم اسرائیلی‌ها در غزه کشته و صد‌ها تن نیز مجروح شدند.

بیانیه اتحادیه اروپا می‌افزاید: این موضوع پرسش‌های جدی درباره متناسب بودن شدت عمل و کاربرد قوه قهریه ایجاد می‌کند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه ضمن ابراز اندوه از دست رفتن جان انسان‌ها خواستار اجازه برای انتقال مجروحان به بیمارستان‌های خارج از غزه شده و می‌افزاید: اتحادیه اروپا درخواست قبلی خود برای نهایت خویشتنداری را مورد تاکید دوباره قرار می‌دهد، اکنون اولویت باید خودداری از تشدید تنش‌ها و از دست رفتن جان انسان‌ها باشد.

گفتنی است که روز جمعه بیش از ۲۰ هزار فلسطینی ساکن غزه در ادامه جمعه «راهپیمایی بازگشت» در مناطق مرزی تظاهرات کردند. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز با شلیک مستقیم گلوله جنگی به آن‌ها ۹ نفر را شهید و بیش از ۱۳۰۰ نفر را زخمی کردند.