واکنش لیبرمن به تصمیم جنجالی ترامپ

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو اسرائیل گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، قبل از اعلام عقب‌نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه، نظر تل‌آویو را جویا نشده است.

او در این مصاحبه درباره طرح آمریکا برای خروج از سوریه گفت: «ترامپ از من نظرخواهی نکرده است. قرار نیست به کسی که از من درخواستی نکرده، توصیه‌ای بکنم.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «من همواره بر اساس این فرضیه عمل می‌کنم که اسرائیل در نهایت در مقابله با تهدید‌ها در مرز شمالی و جنوبی تنهاست. من از آمریکا بسیار ممنون و متشکرم، این کشور تنها شریک راهبردی و اصلی ماست، اما ما همچنین باید بدانیم آمریکا نیز ملاحظات خود را دارد.»

لیبرمن همچنین از اقدام جامعه بین‌المللی در محکوم کردن واکنش رژیم صهیونیستی به اعتراضات خشونت‌آمیز غزه به شدت انتقاد کرد و گفت: تلفات بسیار بیشتر در کشور‌های همسایه، اعتراضات بسیار کمتری را به دنبال داشته است.

او افزود: وقتی اسرائیل از خود «دفاع» می‌کند ما شاهد حجم گسترده‌ای از ریاکاری و واکنش‌های احمقانه هستیم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد: «این مسئله باید درک شود که هیچ بی‌گناهی در غزه وجود ندارد همه وابسته به حماس هستند و از این جنبش پول می‌گیرند و همه فعالان در تلاش به چالش کشیدن ما هستند و ناقضان این مرز فعالان شاخه نظامی حماس هستند.»