اظهارنظر مقام بحرینی درباره پروژه ضد قطری آل سعود

«خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین که کشورش از ۱۰ ماه پیش به همراه سه کشور دیگر (عربستان، امارات و مصر) با قطر قطع رابطه کرده است، درباره پروژه ایجاد کانال آبی سلوی اظهارنظر کرد.

طبق گزارش وبگاه «ارم نیوز»، آل خلیفه در صفحه توییتر خود نوشت: «آن کسی که گذرگاه‌های زمینی و دریایی خود را به روی نیرو‌های بیگانه باز می‌کند که تهدیدی حقیقی برای همسایگان آن و امنیت منطقه است، باید ایجاد خط بارلِو در مرز خود را بپذیرد.»

خط بارلو یک خط دفاعی رژیم صهیونیستی است. این رژیم در سال ۱۹۶۷ به تمامی اهداف خود دست یافت بنابراین برای اولین بار استراتژی خود را از تهاجمی به تدافعی تغییر داد و «بارلو» استراتژیست و مهندس ارتش رژیم صهیونیستی در محل تلاقی صحرای سینا و کانال سوئز دژی عظیم با نام «خط بارلو» احداث کرد. خط بارلو از استحکام دفاعی کم نظیری برخوردار بود و این رژیم با ساخت این خط دفاعی عملا مصر را از ارتباط با کشور‌های عربی جبهه شرق جدا کرد.

پایگاه خبری سعودی «سبق» اخیرا به نقل از منابع آگاه، جزئیات جدیدی درباره پروژه کانال دریایی «سلوی» که گفته می‌شود یک پروژه گردشگری کامل برای کشیدن یک کانال دریایی در مرز‌های عربستان سعودی با قطر است، منتشر کرد.

بنابر این گزارش، دستور تخلیه بخش‌های مربوط به گذرنامه و گمرک در گذرگاه مرزی سلوی (مرز قطر و عربستان) صادر شده است تا نیرو‌های گارد مرزی عربستان، کنترل کامل این منطقه را به دست گیرند.