محاکمه دیپلمات آمریکایی در پاکستان

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان گفت: دیپلمات آمریکایی متخلف طبق قوانین محاکمه خواهد شد.

وی افزود: دیپلمات آمریکایی که با نادیده گرفتن قوانین راهنمایی و رانندگی موجب کشته شدن یک شهروند پاکستانی شد هنوز در پاکستان است.

آصف تأکید کرد: در دوره «مشرف» با دریافت پول برخی افراد به آمریکا تحویل داده شدند این در حالی است که هنوز ۳ شهروند پاکستانی در زندان گوانتانامو هستند، اما این موضوع تکرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه پاکستان اطمینان داد دیپلمات آمریکایی طبق قوانین محاکمه خواهد شد و اجازه نمی‌دهیم از کشور فرار کند از طرفی آمریکایی‌ها متعهد شده‌اند برای محاکمه عادلانه وی همکاری کنند.

برخورد خودروی شخصی وابسته نظامی سفارت امریکا به یک دستگاه موتور سیکلت سبب جان باختن موتور سوار و مصدومیت دو شهروند پاکستانی دیگر شد.

در پی وقوع این حادثه، وزارت امور خارجه پاکستان روز یکشنبه «دیوید هیل» سفیر ایالات متحده در پاکستان را به این وزارت فراخواند.

پلیس پاکستان سرهنگ «جوزف امانوئل هال» وابسته نظامی سفارت آمریکا را به علت کشتن یک شهروند پاکستانی ممنوع الخروج کرد.

با توجه به اینکه در حال حاضر پاکستان با آمریکا روابط خوبی ندارد کارشکنی یک دیپلمات آمریکایی و احترام نگذاشتن به قوانین راهنمایی و رانندگی پاکستان که منجر به کشته شدن یک نفر شده است بحران دیپلماتیک تازه‌ای را بین دو کشور ایجاد خواهد کرد.

کارشناسان بر این باورند که پاکستان به راحتی سرهنگ جوزف امانوئل هال را آزاد نخواهد کرد و این موضوع دردسر بزرگی برای آمریکا است.