رفتار متناقض وزیر دفاع انگلیس درباره حمله به سوریه

«گاوین ویلیامسون»، وزیر دفاع  انگلیس مدعی شد حمله فرانسه، انگلیس و آمریکا به سوریه با هدف خنثی کردن برنامه‌های استراتژیک روسیه در سوریه صورت نگرفته است.

ویلیامسون در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز ادعا کرد : «اقدام هماهنگی که ما در حال حاضر انجام می‌دهیم محدود و متناسب است. این اقدام در مورد مداخله در جنگ داخلی، تغییر رژیم و یا خنثی کردن اهداف استراتژیک روسیه در سوریه نیست.»

با این وجود، وزیر دفاع انگلیس اذعان کرد تنها یک راه حل سیاسی می‌تواند به درگیری‌های سوریه پایان بخشد. او اضافه کرد: «در نهایت یک راه حل سیاسی تنها راه خاتمه یافتن این درگیری هفت ساله خواهد بود که تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته است. انگلیس و آمریکا در راس این تلاش‌های دیپلماتیک قرار دارند! ما به فشارهای خود برای یک توافق صلح‌جویانه ادامه می‌دهیم و از کرملین دعوت می‌کنیم تا قسمتی از این راه حل باشد، نه یک مشکل!»

جمعه شب، آمریکا، فرانسه و انگلیس در واکنش به ادعای استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی در شهر دوما، چند نقطه را در سوریه مورد هدف قرار دادند. سوریه استفاده از هرگونه سلاح شیمیایی در این منطقه را تکذیب کرده و از متخصصان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی برای تحقیقات بیشتر در این خصوص دعوت کرد.