فرار رو به جلوی ائتلاف متجاوز سعودی

سخنگوی ائتلاف متجاوز عربستان سعودی مدعی شد که ایران به یمن محاصره شده، سلاح قاچاق کرده و از تروریسم حمایت می‌کند.

ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی در ادامه سریال‌های اتهام‌های خود علیه ایران، مدعی شد که تهران تسلیحات به یمن قاچاق می‌کند.

«ترکی المالکی» سخنگوی این ائتلاف متجاوز شامگاه پنج‌شنبه مدعی شد که ایران با قاچاق تسلیحات از قبیل: موشک و پهپاد به یمن تروریسم در یمن را تغذیه می‌کند.

این اتهام‌های بی‌اساس عربستان سعودی در راستای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های ائتلاف این کشور در مقابله با نیرو‌های انصارالله یمن مطرح می‌شود.

به گزارش روزنامه الریاض، مالکی با طرح ادعای ارسال پهپاد‌های ایرانی به یمن گفت: «ما همه ابزار‌های لازم را برای ساقط کردن پهپاد‌های ایرانی‌ای که تهران آن‌ها را برای شبه نظامیان حوثی [انصارالله]قاچاق کرده، در اختیار داریم».

اخیرا ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از موشک جدید بدر یک و پهپاد قاصف یک رو نمایی کرده و به صورت عملی از آن‌ها علیه متجاوزان سعودی در خاکی عربستان استفاده کرده است.

یمن بیش از ۳ سال است که از طرف ائتلاف متجاوز سعودی از زمین، دریا و آسمان در محاصره است و تداوم این وضعیت باعث شیوع بیماری‌های واگیری مانند وبا در پایتخت یمن شده و از طرفی عدم دسترسی شهروندان این کشور به بیرون در سایه محاصره باعث کشته شدن هزاران نفر شده است.