خالی‌بندی ترامپ برای اعلام میزان ثروتش

به تازگی مشخص شده است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 1984 درباره میزان دارایی هایش به گزارشگر فوربز دروغ گفته است تا نامش در فهرست 400 ثروتمند نخست این فهرست قرار بگیرد.

جاناتان گرینبرگ، گزارشگر نشریه فوربز در آن سال که هم اکنون برای روزنامه واشنگتن پست کار می کند، در این خصوص اعلام کرد: «من در آن سال مشغول تهیه گزارشی از ثروتمندترین های آمریکا بودم. ما ثروت دونالد ترامپ را 200 میلیون دلار برآورد کرده بودیم؛ اما او در مصاحبه ای که با ما داشت مدعی شد که 5 برابر این رقم ثروت دارد.»

در فهرست ثروتمندترین های فوربز در سال 2017، از میان 400 نفر، ترامپ در رتبه 248 قرار داشت و ثروت او 3.1 میلیارد دلار برآورد شده است. این در حالی است که دونالد ترامپ در سال 2016 ثروتی معادل 3.7 میلیارد دلار داشت.

شبکه سی ان ان از کاخ سفید درخواست کرد که درباره این دروغ ترامپ توضیحاتی را ارائه دهد؛ اما کاخ سفید از انجام این کار سر باز زد. حتی سازمان ترامپ هم با وجود درخواستها هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداد.

سی ان ان با استفاده از منابع مختلف، بخشی از راه های کسب درآمد دونالد ترامپ را جمع آوری کرد که در زیر گردآوری شده است:

307.7 میلیون دلار از راه زمین های گلف

139.8 میلیون دلار از طریق املاک و مستغلات

105.4 میلیون دلار از طریق هتل ها

14 میلیون دلار از طریق برنامه های تلویزیونی

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید اداره سازمان ترامپ و دیگر راه های تجارتش را به دو پسرش واگذار کرده است. اما گمانه زنی‌هایی وجود دارد درباره اینکه ترامپ همچنان از تجارت های پیشین خود هم سود می برد.

نشریه فوربز از سال 1982 تاکنون، هر ساله فهرستی 400 نفره از ثروتمندترین های آمریکا را منتشر کرده است.