داعش نقشه کشید

زهیر البهادلی، از فرماندهان نیروهای گارد مرزی عراق اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی هفت حمله هوایی را به مقرهای داعش در منطقه الودع در نزدیکی مرز سوریه انجام دادند که به کشته شدن ۲۷ داعشی و انهدام چهار تونل منجر شد.

وی گفت: حمایت اطلاعاتی ائتلاف آمریکا در موفقیت حملات هوایی نقش داشت. این حملات برای ممانعت از ورود افراد مسلح از مرزهای سوریه بود.

حبیب الشمری، افسر پلیس در استان دیالی نیز گفت که جنگنده عراقی حمله‌ای را به مقر داعشی‌ها در منطقه حوض الزور در شمال شرق بعقوبه انجام داد که به کشته شدن دو تن از تروریست‌های داعش از جمله یکی از رهبران این گروه منجر شد.

یک منبع نظامی عراقی نیز اعلام کرد که داعش برای ایجاد مسیرها و گذرگاه‌های جدید میان عراق و سوریه تلاش می‌کند.

وی گفت: داعش بارها خواسته به مناطق مرزی عراق نفوذ کند اما پادگان‌های نظامی و ایست‌های بازرسی در مسیرها وجود دارند و مانع آن شدند. مرزهای عراق و سوریه بسیار طولانی است و حفظ امنیت کامل این مرزها سخت است در نتیجه داعش همواره برای ورود و خروج در مرزهای دو کشور تلاش می‌کند.

این منبع اعلام کرد: حضور داعش در سوریه به این گروه اجازه دستیابی به سلاح و حمایت مالی را می‌دهد و حضورش در عراق این امکان را به این گروه می‌دهد که از طریق صحرای عراق به بازسازی نیروهای خود بپردازد. خطر داعش همچنان وجود داشته و این گروه تحرکاتی بین دو کشور دارد.