سعودی ها یکی از حامیان خود را در از دست دادند

الحلایقه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری روسی 'اسپوتنیک' این پرسش را مطرح کرد که نیروهای عربی به چه عنوانی قرار است به سوریه اعزام شوند، در حالی که سازمان ملل در این باره چه تصمیمی نگرفته است.
این مقام پیشین اردنی، همکاری کشورش در این طرح و اعزام نیرو به سوریه را بعید دانست و گفت هر گونه اعزام نیرو به خارج از کشور می تواند تنش و درگیری ها را در مرزهای سوریه- اردن تشدید کند و این به نفع اردن نیست. 
وی تصریح کرد: نیروهای آمریکایی برخلاف قوانین بین المللی در سوریه حضور دارند اما نیروهای روسی به درخواست دولت سوریه در این کشور مستقر هستند. دمشق هیچگاه از نیروهای آمریکایی یا عربی نخواسته است وارد این کشور شوند. 
'عادل الجبیر' وزیر خارجه سعودی سه شنبه گذشته (28 فروردین) گفته بود کشورش از آغاز سال جاری در حال رایزنی با آمریکا برای اعزام نیروهای عربی در قالب یک ائتلاف اسلامی به اصطلاح ضد تروریسم به سوریه است. 
الحلایقه این پرسش را مطرح کرد، نقش این نیروها در سوریه چیست؟ بعد از نابودی داعش چه خواهند کرد؟ آمریکا اعلام کرده که داعش تقریبا در عراق نابود شده و در سوریه نیز در آستانه نابودی است، پس این نیروها قرار است چه نقش و ماموریتی را سوریه ایفا کنند؟ 
روزنامه آمریکایی 'وال‌استریت ژورنال' به تازگی اعلام کرد که ترامپ در تلاش برای جایگزینی ارتش آمریکا با نیروهای عرب در سوریه است. به همین دلیل ضمن اینکه از امارات، عربستان، قطر و برخی کشورهای عربی دیگر خواسته میلیاردها دلار برای تامین هزینه های جنگ در سوریه در اختیار وی بگذارند، خواستار اعزام نیروهای عرب به سوریه نیز شده است. 
تحلیل گران معتقدند که آمریکا می خواهد هزینه جنگ در سوریه را به گردن متحدان عرب خود بیندازند و با جایگزین کردن نیروهای عرب با ارتش این کشور، خود را از باتلاق بحران سوریه نجات داده و جنگ نیابتی را در این کشور رهبری کند.