دست جان بولتون در عرصه اسلام ستیزی رو شد

پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز در مطلبی نوشت: «جان بولتون» که اخیرا به سِمَت مشاور امنیت ملی کاخ سفید منصوب شده است، مدتی به عنوان رئیس یک موسسه اسلام‌ستیز خدمت کرده است.

این شبکه آمریکایی گزارش داد بولتون در سال ۲۰۱۳ بر کرسی ریاست موسسه غیردولتی «گیت استون» که وظیفه انتشار و اشتراک اخبار دروغ و نادرست علیه مسلمانان را دارد و از ماهیتی ضد اسلامی برخوردار است، تکیه زد. او ماه گذشته پیش از ورود به کاخ سفید از سمت خود در این موسسه استعفا داد.

موسسه گیت استون اخبار ستیزه جویانه علیه اسلام و مسلمانان را از طریق وب سایت خود منتشر می‌کند و به اشتراک می‌گذارد. این موسسه چندی پیش گزارشی با تیتر «اروپا: مرگ بزرگ سفیدها» منتشر کرد. نویسنده این گزارش نژادپرستانه با اشاره به ورود بی رویه پناهجویان مسلمان به اروپا معتقد بود جمعیت بومی و سفید پوست اروپا رو به انقراض است.

گیت استون خود را یک موسسه بی‌طرف و غیردولتی معرفی می‌کند که تفکرات آن در مورد جوامع، رسانه ها، آزادی فردی، آزادی بیان و حاکمیت با استقبال قشر تحصیلکرده همراه است.

شورای امنیت ملی آمریکا با اشاره به اینکه در مورد مقالات خارج از گروه نظر نمی‌دهد، اعلام کرد بولتون از انتشار این گزارش‌ها آگاه بوده است.

«ابراهیم هوپر» سخنگوی شورای روابط آمریکایی- اسلامی به ان بی سی گفت: این موسسه بخش کلیدی و مقر اصلی اسلام ستیزی در اینترنت است. ارتباط بولتون با این گروه رسانه‌ای بسیار مضطرب کننده است و می‌تواند به تهدیدی برای جامعه مسلمانان آمریکا تبدیل شود.

هوپر معتقد است با انتصاب بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید رونداسلام ستیزی در آمریکا و حتی سایر کشور‌های جهان تشدید می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ماه گذشته بولتون ۶۹ ساله را که به «باز جنگ‌طلب» معروف است به سمت مشاور امنیت ملی خود منصوب کرد.