آمریکا جهان را به سمت آغاز رقابتی تسلیحاتی می‌کشاند

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، روز سه شنبه اظهار کرد آمریکا جهان را به سمت آغاز رقابتی تسلیحاتی می‌کشاند.

شویگو در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در پکن اظهار کرد: «در حال حاضر، تمام شرایط برای احیای یک دولت مستقل و یکپارچه ایجاد شده است؛ اما برای رسیدن به این هدف، لازم است علاوه بر روسیه دیگر کشورهای جامعه جهانی نیز تمام تلاش خود را به کار ببندند.»

وی در ادامه افزود: «ما بر حمایت کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای نیز حساب کرده ایم.»

وزیر دفاع روسیه در ادامه اظهاراتش گفت هدف اصلی ائتلاف آمریکایی در سوریه مبارزه با گروه تروریستی داعش نبود؛ بلکه تقویت حضور نظامی و اقتصادی خود در منطقه هدف اصلی واشنگتن از مداخله در سوریه بود. شویگو گفت: «آنها (آمریکا و متحدانش) از تروریسم و افراط گرایی بین المللی در راستای اهداف خود سوءاستفاده کردند. عراق و سوریه نمونه های خوبی هستند. برای مدت های طولانی ائتلاف آمریکایی که متشکل از 30 کشور جهان است، نتوانست تروریست های داعش را شکست دهد و مناطق تحت اشغال این گروه تروریستی روز به روز گسترش یافت. ظاهرا، آمریکا هدف متفاوتی داشت و آن تقویت حضور نظامی و اقتصادی خود در منطقه بود.»

وی در ادامه به رقابت تسلیحاتی جدید در جهان اشاره کرد و گفت: «امروزه ما شاهد تغییر و تحولاتی در روابط بین الملل هستیم که به رقابت شدید در هدایت جهان و منطقه منجر شده است. در چنین شرایطی، آمریکا با برتری جویی های خود و استفاده از تمام روش های ممکن از جمله اقدامات نظامی کشورهای جهان را به سمت رقابت تسلیحاتی جدید سوق می دهد.»

شویگو در ادامه با اشاره به سیاست های اشتباهات آمریکا در افغانستان اظهار کرد اوضاع این کشور روز به روز وخیم تر می شود و در واقع سیاست های واشنگتن به فعال تر شدن تروریست ها در افغانستان کمک کرده است. وی اظهار کرد: «حضور 15 ساله آمریکا و ناتو در افغانستان هنوز اوضاع این کشور را عادی نکرده است. در اصل، آنها به دنبال تقویت نفوذ خود در کشورهای آسیای مرکزی به هر قیمت ممکن هستند.»