ترامپ مشکوک شد

 تعدادی از مقامات و منابع آگاه در داخل و خارج از کاخ سفید اعلام کردند که به تازگی وابستگی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تلفن همراه شخصی اش افزایش یافته است و او از نظر استفاده از تلفن همراه به همان منوال روزهای نخست ورودش به کاخ سفید بازگشته است.

یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کرد: او خیلی بیشتر از قبل از تلفن همراهش استفاده می کند. ترامپ حتی برای گفتگو با افراد مختلف از تلفن همراه شخصی خود استفاده می کند.

سه منبع آگاه اعلام کردند ترامپ در چند هفته اخیر هم تماس مستقیم خود با قانونگذاران جمهوری خواه را افزایش داده است و اغلب برای این کار از تلفن همراه خود استفاده می کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید به طور معمول برای تماسهای ترامپ برنامه ریزی می کند؛ اما زمانی که ترامپ از تلفن همراه شخصی اش استفاده کند، دسترسی جان کلی به فهرست افرادی که با ترامپ تماس گرفته اند، بسیار محدودتر می شود.

یک منبع آگاه دیگر هم اعلام کرد که ترامپ را در حال گفتگو با تلفن همراهش با متحدانش در کنگره دیده است. وی گفت: افراد به طور معمول به جای تماس مستقیم با تلفن همراه رئیس جمهور آمریکا با دفتر جان کلی، رئیس کارکنان کاخ سفید تماس می گیرند و برنامه ای برای گفتگو با دونالد ترامپ ترتیب می دهند. به نظر می رسد که مشغله جان کلی اخیرا کمتر شده است. حتی من نمی دانم که آیا او هنوز هم این مسئولیت را بر عهده دارد یا خیر.

یک مقام آگاه دیگر هم اعلام کرد: اخیرا اجلاس ها و نشست های زیادی بدون حضور کلی در دفتر کارش برگزار شده است.

حدود یک سال پیش هم گزارشهایی منتشر شده بود درباره اینکه دونالد ترامپ شماره تلفن خود را در اختیار تعدادی از سران کشورهای مختلف قرار داده و از آنها خواسته است اگر کاری با او داشتند، مستقیما با تلفن همراهش تماس بگیرند.

این اقدام ترامپ بسیار غیرمعمول است و با قوانین دیپلماتیک مغایرت دارد. این اقدام او همچنین باعث افزایش نگرانی هایی در خصوص محرمانه بودن ارتباطات رئیس جمهور آمریکا می شود.

رؤسای جمهور آمریکا به طور معمول از خطوط تلفن امن که در داخل کاخ سفید است، استفاده می کنند. پیشتر یک کارشناس امنیت ملی آمریکا هشدار داده بود که استفاده ترامپ از تلفن شخصی اش برای گفتگو با سران دیگر کشورها می تواند خطرناک باشد؛ زیرا دیگر کشورها ممکن است او را در معرض استراق سمع قرار دهند.