آمریکا نگران ارمنستان شد

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: «روزهای آینده، فرصتی تاریخی برای مردم و رهبران منتخب ارمنستان است در حالی که آنها فرایند تشکیل دولت جدید را شروع می‌کنند. ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم در چارچوب قانون اساسی ارمنستان تعامل سازنده داشته باشند تا از انتقال مسالمت آمیز قدرت برای اجرای حاکمیت قانون اطمینان حاصل کنند».

«هیثر نوئرت» افزود: «ما پیشاپیش برای همکاری نزدیک با دولت جدید در بسیاری از زمینه‌های منافع مشترک بین آمریکا و ارمنستان آمادگی داریم. ما به عنوان دوست و شریک ارمنستان، مردم این کشور را به خاطر پیگیری آینده مستقلشان از طریق ابزارهای دموکراتیک و مسالمت آمیز می‌ستاییم».

بیانیه این مقام آمریکایی درباره تحولات ارمنستان در حالی صادر شد که روز دوشنبه هفته جاری و به دنبال اعتراض‌های دو هفته‌ای، نخست‌وزیر این کشور ضمن «به حق» دانستن اعتراض‌ رهبر مخالفان، از سمت خود استعفا داد.

اعتراض‌ها پس از آن صورت گرفت که «سرژ سرکیسیان» که از سال 2008 تا همین اواخر رئیس‌جمهور ارمنستان بود، پس از تغییرات در نظام سیاسی و تبدیل آن به نظام پارلمانی، خود عهده‌دار سمت نخست‌وزیری شد.

به دنبال استعفای نخست‌وزیر ارمنستان از سمت خود، «کارن کاراپتیان» معاون اول او کار خود را به عنوان نخست‌وزیر موقت این کشور آغاز کرد.