راهپیمایی «جمعه کارگران» در نوار غزه

«محمد الحرازین» عضو کمیته عالی هماهنگی «راهپیمایی بازگشت» از اهالی نوار غزه دعوت کرد در ششمین جمعه متوالی در این راهپیمایی به صورت گسترده شرکت کنند. وی افزود: راهپیمایی این هفته با عنوان «جمعه کارگران» برگزار می‌شود و علت نامگذاری آن، قدردانی از این طیف از جامعه به خاطر تمام تلاش‌ها و مبارزه وطنی‌شان است.

نکته قابل توجه در هفته جاری حجم بالای بادبادک‌هایی است که جوانان فلسطینی آماده کرده‌اند؛ بر اساس گزارش «فلسطین‌پست» اهالی نوار غزه بیش از 300 بادبادک حاضر کرده‌اند تا آنها را به سمت اراضی اشغالی در مرز غزه بفرستند. به این بادبادک‌ها، شیشه‌های مشتعل وصل می‌شود تا به محض افتادن بر روی زمین، آتش بگیرند.

در همین راستا، کانال 2 رژیم صهیونیستی اعلام کرد بادبادک‌های مذکور طی هفته‌های گذشته هزاران دونم (هر دونم حدود هزار متر) از اراضی زراعی فلسطین اشغالی در مرز نوار غزه را سوزانده و میلیون‌ها شِکِل (واحد پول تل‌آویو) خسارت وارد کرده است به همین دلیل ارتش این رژیم تصمیم گرفته با کسانی که اقدام به فرستادن بادبادک‌های مذکور می‌کنند به شکل سختگیرانه‌تری برخورد کند.

یک افسر رژیم صهیونیستی گفته است این رژیم از پهپاد برای هدف قرار دادن بادبادک‌ها قبل از ورود به آسمان فلسطین اشغالی استفاده خواهد کرد. وی افزود تفنگ تک‌تیراندازها به لنزی مخصوص مجهز خواهد شد و این لنز بر اساس تکنولوژی «تیراندازی هوشمند» هدف را در فاصله 100 متری در هوا می‌زند. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز طی تماس‌هایی خواستار راه‌حلی سریع برای این بادبادک‌ها شده است.

تا کنون 45 نفر در راهپیمایی‌های بازگشت شهید و نزدیک به 6 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. 

آغاز راهپیمایی جمعه کارگران

مردم نوار غزه امروز نیز مانند 5 جمعه گذشته به مرز این منطقه با فلسطین اشغالی آمدند تا بر حقوق مشروع خود از جمله حق بازگشت تأکید کنند.