گمانه‌زنی درباره احتمال حضور ترامپ در مراسم شوم

این مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: کاخ سفید تاکنون ما را در مورد حضور ترامپ در مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا مطلع نکرده است. احتمال حضور او در این مراسم بسیار کم است.

پیش از این نیز مقامات رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند در حالی که هفت روز به مراسم افتتاح سفارت جدید آمریکا در قدس باقی مانده است، کاخ سفید تاکنون اطلاعی در خصوص برنامه دونالد ترامپ برای حضور در این مراسم نداده است. به احتمال زیاد رئیس جمهور آمریکا برای مراسم افتتاحیه سفارت جدید این کشور در قدس که قرار است روز 14 می همزمان با هفتادمین سال تاسیس رژیم صهیونیستی (روز نکبت) برگزار شود، شرکت نکند.

رئیس جمهور آمریکا پیش از این گفته بود در راستای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، در مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در کاخ سفید شرکت می کند. با این حال، احتمال می رود به منظور اتخاذ تدابیر امنیتی و احتمال تشدید اعتراضات در قدس، ترامپ در این مراسم حاضر نشود.

پیش از این اعلام شد هیئت بزرگی از مقامات آمریکایی به ریاست استیو منوچین، وزیر خزانه داری این کشور در مراسم افتتاحیه سفارت جدید آمریکا در قدس شرکت می کنند. مایک پنس، معاون ترامپ، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، جرد کوشنر، داماد یهودی ترامپ و مشاور ارشد او به همراه همسرش ایوانکا ترامپ – دختر رئیس جمهور آمریکا—از مهمترین چهره هایی هستند که قرار است در این مراسم شرکت کنند.