امارات به کمک البشیر رفت

النعیم با اشاره به اینکه گفت‌وگوهای دو طرف مربوط به مسائل اقتصادی بوده است، اظهار داشت که فرصت‌های سرمایه‌گذاری امارات در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، ارتباطات و منابع دامی زیاد است.

این مقام سودانی همچنین تصریح کرد که درباره اجرایی کردن تمام توافقات قبلی نیز با هیأت اماراتی توافق بعمل آمد و قرار است این هیأت با شماری از مقامات سودانی از جمله «عمر البشیر» رئیس‌جمهور این کشور نیز دیدار کند.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «محمد شرف» مسئول امور اقتصادی وزارت خارجه امارات نیز گفت که این سفر با هدف تحکیم روابط اقتصادی صورت گرفته است و امارات شریک اقتصادی سودان است.

شرف سفر این هیأت اماراتی به سودان را موفق خواند و افزود که این هیأت دیدارهایی نیز با تعدادی از مقامات سودانی انجام خواهد داد.

هیأت اماراتی به ریاست معاون وزیر خارجه این کشور روز یکشنبه وارد خارطوم شده است و این در حالی است که اخیرا برخی احزاب و نمایندگان پارلمان سودان خواستار عقب‌نشینی نیروهای سودانی از ائتلاف علیه یمن به دلیل تلفات جانی سنگین آن شده بودند.

امارات بزرگ‌ترین کشور عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی است و در حالیکه سودان با بحران شدید اقتصادی مواجه است، گفته می‌شود که امارات و عربستان با وعده‌های مالی به سودان این کشور را وارد ائتلاف علیه یمن کرده و شمار زیادی از نظامیان سودانی به دستور البشیر وارد مناطق جنگی یمن شده‌اند.

اخیرا نیز فراکسیون پارلمانی «التغییر» سودان، دولت این کشور را مسئول مالی و معنوی خانواده‌های کشته‌شدگان و زخمی‌ها سودانی در جنگ علیه یمن دانست.

این فراکسیون در بیانیه‌ای تأکید کرد که از ابتدای جنگ علیه یمن، مخالف مشارکت نظامیان سودانی و نیروهای واکنش سریع در عملیات نظامیان علیه یمن بوده است.

مشارکت سودان در جنگ علیه یمن در حالی است که رسوایی اخیر تجاوز جنسی یک نظامی سودان به یک دختر یمنی که سر وصدای زیادی در یمن به پا کرد و همچنین کشته شدن شمار زیادی از نظامیان سودانی در مناطق جنگی یمن انتقادهای زیادی را در داخل سودان ایجاد کرده است.