عراق به دنبال نابودی داعش در خارج از مرزها

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در کنفرانس خبری هفتگی خود گفت: عراق رو به مرحله بازسازی، سازندگی و تحقق پرونده انرژی برق است و من از تمام فراکسیون‌ها می‌خواهم از مشارکت دیگر گروه‌ها در تشکیل دولت آینده استقبال کنند.

وی درباره حملات علیه مقر‌های داعش در سوریه تصریح کرد: هدف قرار دادن اهداف داعش در سوریه براساس اطلاعات به دست آمده از سازمان اطلاعات انجام می‌گیرد.

رئیس ائتلاف النصر اظهار داشت: عراق تبدیل به رهبر عملیات پیگرد داعش در خارج از مرزهایش شده و جهان این مساله را به رسمیت می‌شناسد و این کشور هرگز اجازه نخواهد داد داعش دوباره بازگردد.

وی خاطرنشان کرد: ما پیروزی سریعی را در سال‌های اندک رقم زدیم و اکنون به پیگرد داعش در خارج از مرز‌ها می‌پردازیم. کابوس تقسیم در کشور از بین رفته و ما از وحدت ملی مثل یک ثروت حمایت می‌کنیم. ما دیگر اجازه ایجاد اختلافات سیاسی را نمی‌دهیم و طرح ما همان ساخت کشور است نه قدرت امتیاز‌ها یا دولتی با مسؤولانی فاسد.

العبادی به اهمیت فداکاری‌های شهدا اشاره کرد و گفت: نباید اجازه دهیم خون آن‌ها هدر رود. ما در مرحله جدید قرار داریم و باید یک پیروزی را محقق کنیم که پیروزی اول مار تکمیل و تقویت کند.

وی فاش کرد، تبلیغات انتخاباتی‌اش از سوی سرمایه‌گذاران و تجار تامین مالی می‌شود و دولت تمام شرایط برگزاری انتخابات روز شنبه را تکمیل کرده ونیرو‌های امنیتی آماده تعامل با هر گونه حادثه‌ای در انتخابات هستند.

وی افزود، تمام سفر‌های او بین استان‌ها و بنزینی که صرف این سفر‌ها می‌شود از حساب شخصی او تامین شده است.