تمسخر بیماری مک کین از سوی مشاور کاخ سفید

«کلی سدلر» یکی از مشاوران کاخ سفید در یک جلسه‌ پشت درهای بسته، بیماری «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه و رئیس‌ کمیته نیروهای مسلح سنا آمریکا که به تومور مغزی مبتلا است را به تمسخر گرفت.

یک روز پس از آنکه مک کین مخالفت خود را با نامزدی «جینا هاسپل» گزینه «دونالد ترامپ» برای ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» اعلام کرد، یکی از مشاوران کاخ سفید درجلسه‌ای گفت: « به جان مک‌کین ارتباطی پیدا نمی کند زیرا او به زودی می‌میرد».

اظهارات این مشاور کاخ سفید به سرعت در فضای مجازی پخش شد و خشم خانواده، دوستان و هواداران مک‌کین را برانگیخت.

بنا به گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، «سارا هاکبی سندرز» سخنگوی کاخ سفید که حاضر نشد از این اظهارات توهین‌آمیز مشاور کاخ سفید عذرخواهی کند، گفت که درباره یک نشست محرمانه که شوخی در آن صورت گرفته است، ابراز نظر نمی کند.

سندرز گفت:‌«من قرار نیست که به یک نشت اطلاعات از یک نشست داخلی کارکنان اعتبار بخشی کنم».

«کلی سدلر» مشاور ارشد کاخ سفید سه روز بعد از آن این اظهارات را مطرح کرد که ملانیا ترامپ همسر ترامپ، از کمپین «بهترین باشید»، با هدف ترغیب کودکان به قراردادن مهربانی بعنوان اولویت زندگی‌اشان پرده برداشت.

مک کین به این دلیل با نامزدی هاسپل مخالفت کرد که وی در گذشته با برنامه‌های بازجویی از زندانیان که در آن مظنونین شکنجه می شدند، ارتباط داشته است.

سدلر در جلسه پشت پرده کاخ سفید در خصوص این مخالفت گفته بود: «مهم نیست. او (مک‌کین) به هرحال در حال مرگ است».

بنا به گفته برخی که در جلسه حضور داشتند، حدود 20 نفر در جلسه محرمانه حضور داشتند که برخی از آنها بهت زده شدند و برخی نیز از این شوخی خندیدند و برخی از آنهایی که در جلسه بودند، بعد از پایان نشست ابراز ناراحتی کردند.

کاخ سفید به دنبال این واکنش‌ها با صدور بیانیه‌ای برای مک‌کین ابراز احترام کرد اما سدلر همچنان درجایگاه خود باقی است.

وی در دفتر ارتباطات کاخ سفید کار می‌کند و تمرکز وی بر مهاجرت غیرقانونی است.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز گزارش کرد که یک منبع در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «هیل» وابسته به کنگره آمریکا گفته است که سدلر با دختر مک‌کین تماس گرفته و از او عذرخواهی کرده است.