اسراف‌کاری ترامپ

روزنامه اسکاتس من – که نخستین بار این خبر را منتشر کرد— بیش از 5600 پوند (7600 دلار) صرف اقامت این افراد در این عمارت اعیانی ترامپ در «ترن بری» در جنوب غرب اسکاتلند شده است. این نخستین بار است که پول مالیات دهندگان آمریکایی صرف هزینه یکی از دارایی های رئیس جمهور آمریکا در اسکاتلند می شود.

بر اساس اطلاعاتی که روزنامه «اسکاتس من» به آنها دست یافت، آمریکا نخست مبلغ 10113 دلار برای هزینه های این عمارت ترامپ در اسکاتلند پرداخته است. سپس حدود دو هفته بعد مبلغ 2444 دلار آن به وزارت امور خارجه آمریکا بازگردانده شده است.

منابع آگاه اعلام کرده اند که اقامت این مقامات ارشد دولت ترامپ در عمارت او در اسکاتلند به سفر آتی رئیس جمهور آمریکا به انگلیس مرتبط است و او قرار است توقفی هم در اسکاتلند داشته باشد.

به نوشته اسکاتس من، این پول بوسیله «دفتر امور اروپا و اوراسیا» در وزارت امور خارجه آمریکا، برای سفارت این کشور در لندن فرستاده شده است و از آنجا برای هزینه های عمارت ترامپ مصرف شده است.

استفاده ترامپ از پول مالیات دهندگان آمریکایی برای هزینه‌های عمارتش در اسکاتلند

تاکنون هویت این افرادی که در عمارت دونالد ترامپ اقامت داشته اند مشخص نشده است. همچنین مشخص نیست که آیا آنها از اعضای سرویس مخفی آمریکا بوده اند یا خیر؛ زیرا به نظر می رسد هزینه های زیادی صرف حفظ امنیت این افراد شده است. یک منبع آگاه دیگر اعلام کرد: این عمارت ترامپ به طور معمول میزبان افرادی است که با دونالد ترامپ و یا پسر او اریک در ارتباط هستند.

خانواده ترامپ سال گذشته میلادی هم به دلیل صرف 330 هزار دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی برای سفر به یک پیست اسکی در ایالت کلرادوی آمریکا، مورد انتقادهای شدیدی قرار گرفت.

ترامپ پس از ورود به کاخ سفید اداره سازمان ترامپ و کسب و کار تجاری‌اش را به دو پسرش واگذار کرد. این در حالی است که همچنان گمانه زنی هایی درباره اینکه ترامپ بر عملکرد این سازمان نظارت دارد و از آن سود می برد، وجود دارد.