وزارت خارجه روسیه ادعاهای نادرست کی‌یف را رد کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: من تصویری از دعوت هیات دائم اوکراین در سازمان ملل متحد برای جلسه مقابله با پروپوگاندا و اخبار جعلی منتشر می‌کنم که در آن به وضوح نوشته است که این مراسم تحت نظارت کمیته اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. همچنین یک ویدیو از چهار مورد از اظهارات یان کیکرت، رئیس این کمیته منتشر می‌کنم که تلاش دارد به هیات اوکراینی در حضور تمام اعضای مجمع عمومی سازمان ملل بگوید که این کمیته هیچ مراسمی تحت نظارت خود برگزار نکرده است.

این سخنگو ابراز امیدواری کرد که تصاویر دوربین‌های مداربسته از مقر سازمان ملل متحد که نشان می‌دهد افرادی که صورت خود را پوشانده‌اند دیپلمات روس را تهدید می‌کنند. زاخارووا جمعه گذشته گفت: شرکت‌کنندگان سابق در عملیات به اصطلاح ضد تروریستی اوکراین در منطقه دونباس، یک دیپلمات روس را در حاشیه این مراسم که در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد، تهدید کردند.

به گفته زاخارووا، هیات اوکراین چهارشنبه گفت که جلسه مذکور در چارچوب کمیته اطلاع‌رسانی سازمان ملل متحد برگزار شد و حتی یک بیانیه مطبوعاتی منتشر کرد که این اطلاعات را تایید کند. با این وجود، رئیس کمیته مذکور ادعا‌های کی‌یف را بی‌اساس می‌داند.