هنیه: تظاهرات بزرگ بازگشت ادامه دارد

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در سخنرانی خود در جریان تظاهرات میلیونی حق بازگشت در نزدیکی مرز‌های لبنان و فلسطین تصریح کرد: صبر گردان‌های قسام را امتحان نکنید. شما نباید به شکستن اراده این ملت بزرگ دل ببندید. تظاهرات حق بازگشت طرف‌هایی را که در انتقال سفارت آمریکا همدستی کرده‌اند، زیر ذره‌بین گذاشت.

وی افزود: خون‌هایی که در غزه ریخته شد، صفحه جدیدی را در تاریخ پایداری شکوهمندانه ملت فلسطین رقم زد. مقاومت ملت ما ادامه دارد و تشکیلات خودگردان فلسطین باید رسما مرگ «اسلو» را اعلام کند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس خاطرنشان کرد، غزه تابلویی آغشته به خون و نورانی با نور عزت و جوانی و کرامت ارائه کرد و برق تظاهرات حق بازگشت چشم همه جهانیان را خیره کرده است.

هنیه تصریح کرد: مقاومت مردمی به نقاط دیگری مانند کرانه باختری، اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی و اراضی اشغالی سال ۱۹۴۸ نیز گسترش پیدا خواهد کرد و حماس و گردان‌های قسام به روند مبارزات ملت فلسطین پایبند خواهند ماند.

وی ادامه داد: ملت فلسطین اجازه انحراف مسیر قطب‌نما و یا ترویج مسائل خیالی را نخواهد داد. ملت ما قدرت پس گرفتن حقوق خود، تشکیل کشور فلسطین و اقامه نماز در مسجد الاقصی را دارد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین کسانی را که در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی سکوت کرده‌اند و یا دست به عادی‌سازی روابط می‌زنند و می‌خواهند دست در دستان آغشته به خون صهیونیست‌ها بگذارند، محکوم کرد.

وی خواستار وحدت ملت فلسطین و به دست گرفتن ابتکار عمل از طریق دعوت به برگزاری نشست شورای ملی یکپارچه با مشارکت تمامی گروه‌های فلسطینی شد و به این موضوع اشاره کرد که نشست برگزار شده در رام‌الله اقدامی در راستای تشدید شکاف داخلی بود.