قتل عام مردم فلسطین توسط نویسندگان دربار سعودی

در شرایطی که جنجال کشتار جمعی صهیونیست‌ها ضد مردم بی دفاع فلسطین و نوار غزه صدای اروپایی‌ها و کشورهای غیر مسلمان را نیز درآورده، عربستان‌سعودی که ادعای ام القرای جهان اسلام را دارد، زمزمه‌هایی را در توجیه اقدام شنیع صهیونیست‌ها در کشتار 62 نفر از انسان‌های بی پناه فلسطین در تظاهرات بازگشت و زخمی کردن هزاران نفر دیگر را مطرح می‌کنند.

کاخ پادشاهی رژیم‌ سعودی که با اصرار به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است، از طریق بوق‌های تبلیغاتی خود تلاش دارد افکار عمومی عربستان را برای این اقدام قریب‌الوقوع آماده نگه دارد. در همین راستا ترکی الحمد نویسنده سعودی، انتفاضه ملت فلسطین در سالروز نکبت که در جریان آن بیش از 60 فلسطینی به شهادت رسیدند را مانور ایرانی خواند که جنبش حماس آن را اجرا کرده است.

این نویسنده سعودی که روابط نزدیکی با دربار پادشاهی آل سعود دارد، در مطلب خود در توئیتر نوشت: اگر مقاومت در برابر اشغالگری حق باشد، کسی از حضور در کنار آن تأخیر به خود راه نمی‌دهد. انسان در همه حال با صاحب حق همراه است، اما تمامی این اتفاقات ( کشتار مردم بی‌پناه فلسطین توسط نظامیان رژیم صهیونیستی) مانور ایرانی است که جنبش حماس ضد کودکان غزه انجام می‌دهد. به همین علت این اقدام مردود است و روزهای آینده واقعیت‌ها مشخص خواهد شد.

وی که گویا از غیر واقعی بودن ادعاهای خود آگاهی داشته و می‌داند افکار عمومی این تحلیل سخیف را نخواهند پذیرفت، در ادامه می‌نویسد: این تحلیل من است. حتما برخی من را به صهیونیست بودن متهم خواهند کرد. اما ایران خود را در آستانه فروپاشی می‌بیند و چاره‌ای ندارد جز اینکه تمرکز بیشتری بر گفتمان خود داشته باشد.

وی می‌افزاید که این موضوع جز با کشاندن اسرائیل به تقابل و تمرکز بیشتر بر گفتمان مقاومت امکان‌پذیر نخواهد بود، موشک‌های جولان و حوادث غزه با تشویق حماس و نقش ایران صورت گرفته است.

الحمد سومین نویسنده سعودی است که اقدامات صهیونیست‌ها ضد مردم فلسطین و غزه را تایید می‌کند. پیش از این نیز منصور الخمیس نویسنده دیگر سعودی در توییتر نوشته بود که حماس با خون ملت فلسطین در غزه تجارت می‌کند. وی در مطلب خود تاکید کرده بود که بعد از تحریم‌ها ضد ایران و نظارت بر قطر، گروه تروریستی حماس در تنگنا قرار گرفته و پول‌های آن قطع شده و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و معاونینش چاره ای ندارند جز اینکه بخواهند در رابطه با آرمان فلسطین از عربها باج خواهی کنند.

عبدالحمید الحکیم مدیر سابق آکادمی مطالعات خاورمیانه در شهر جده نیز در مطلبی در توییتر نوشت: « به مناسبت این حادثه تاریخی [ افتتاح سفارت آمریکا در شهر قدس اشغالی] به دولت و ملت اسرائیل تبریک می‌گویم.»

عبدالباری عطوان تحلیلگر مسایل راهبردی عربی دو روز پیش در مقاله‌ای در تقبیح سکوت رژیم های عربی در قبال کشتار مردم فلسطین نوشت: عجیب است که رهبران و وزرا و سفرای عرب در این مراسم جشن حضور ندارند، به ویژه بعد از آنکه بسیاری از آنها با صداقت از دوستی صمیمی خود با اشغالگران سخن گفته اند و برخی از آنها از تجاوز اسرائیل به سوریه استقبال کرده و تیم های ورزشی خود را به قدس اشغالی اعزام کردند. البته ما یقین داریم که آنها به صورت تلفنی به اسرائیلی ها و آمریکایی ها تبریک می‌گویند، چرا که شایسته نیست وظیفه خود را در قبال متحد جدید خود انجام ندهند!

ولیعهد عربستان سعودی یکی از مهم‌ترین ارکان اجرای طرح‌های آمریکایی- صهیونیستی برای حذف آرمان فلسطین است. تحلیلگران وی را به عنوان یکی از ارکان مثلث اجرای معامله قرن برای حذف موضوع فلسطین می‌دانند. شاه اردن پیش از این در اظهاراتی اعلام کرده بود که برخی طرف‌ها پیشنهاداتی مبنی بر «قدس در ازای رفع مشکلات اقتصادی اردن» را مطرح کردند. وی با اشاره به اینکه اردن به دلیل مواضع خود در قبال قدس با فشارهای اقتصادی مواجه است، گفت: پیام‌هایی با این محتوا از برخی طرف‌ها دریافت کرده‌ است که «در موضوع قدس با ما باشید و ما نیز به شما تخفیف خواهیم داد.»

شاه اردن گرچه به نام این کشور اشاره نکرد، اما منابع اردنی اشاره عبدالله دوم را متوجه عربستان می‌دانند. این اطلاعات منطبق با مطالبی است که از فشار ریاض بر محمود عباس برای پذیرش طرح معامله قرن آمریکا جهت از بین بردن آرمان فلسطین حکایت دارد.