دردسرهای امارات برای ترامپ

روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه گزارش کرد، در پی انتشار گزارشی که اخیرا از ایفای نقش یک کارآفرین و تاجر اسرائیلی به نام جوئل زامیل در مذاکراتی با پسر بزرگ دونالد ترامپ در راستای حمایت از پدر او در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد، اکنون رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه درصدد متمرکز کردن تحقیقاتش در نقش این اسرائیلی و چهره‌هایی در خاورمیانه در این پرونده است.

به گزارش روزنامه وال‌استریت ژورنال، رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات ارتباط ترامپ با روسیه درصدد تحقیق بیشتر درباره دست داشتن چهره‌هایی در خاورمیانه در کمپین انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ بوده و در عین حال بر نقش جوئل زامیل، کارآفرین اسرائیلی کارشناس در حوزه تاثیرگذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و ارتباطات او با چهره‌های سلطنتی کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس متمرکز شده است.

مولر مشغول انجام بازجویی‌هایی درباره فعالیت‌های جوئل زامیل یک تاجر اسرائیلی زاده استرالیا برخوردار از تجربه تاثیرگذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و جمع آوری اطلاعات است.

زامیل بنیانگذار چند شرکت مشاوره‌دهی خصوصی شامل یک شرکت تحلیل اطلاعاتی به نام شرکت WIKISTRAT و همچنین گروه PSY، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه اطلاعات با شعار "به واقعیت شکل دهید" بوده است.

اخیرا وال‌استریت ژورنال احضاریه مربوط به فعالیت‌های زامیل که برای خود وی منتشر نشده را بررسی کرده است.

براساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرد، زامیل چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با پسر بزرگ دونالد ترامپ یعنی دونالد ترامپ جونیور در محل برج ترامپ در کنار یک فرستاده ولیعهد امارات متحده عربی به نام جورج نادر و همچنین اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر دیدار کرده است تا درباره پیشنهاد کمک آنها به کمپین انتخاباتی ترامپ بحث کند.

گزارش شده که بعد از انتخاب شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جورج نادر به میزان دو میلیون دلار به زامیل پول پرداخت کرده است اما یک فرد آگاه گفته که این ارتباطی به کمپین انتخابات ریاست جمهوری نداشته است.

آلن فوترفاس، وکیل دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای برگزاری این نشست را تایید کرد و گفت: پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جونیور ترتیب نشستی را با اریک پرینس، جورج نادر و فرد دیگری که ممکن است جوئل زامیل باشد، می‌دهد.

آنها با وی درباره تاثیرات شبکه‌های اجتماعی و یا استراتژی بازاریابی صحبت می‌کنند اما پسر ترامپ علاقه‌ای نشان نداده و همینجا همه چیز تمام می‌شود.

روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد: زامیل با تیم رابرت مولر دیدار داشته و از او پرسش‌هایی درباره روابط تجاری‌اش پرسیده شده است.

وکیل وی گفته بود که او هدف این تحقیقات قرار نگرفته است در عین حال جورج نادر نیز با این تحقیقات همکاری می‌کند.

مارک موکاسی، وکیل جوئل زامیل در بیانیه‌ای گفت: موکل او هیچ چیزی به کمپین انتخاباتی ترامپ پیشنهاد نکرده و هیچ چیزی نیز از این کمپین دریافت نکرده و همچنین هیچ چیز به این کمپین تحویل نداده و در عین حال کسی هم درصدد تطمیع او نبوده و از او برای هیچ چیز به نفع کمپین ترامپ خاصی درخواست نشده است.

او ادعا کرد: گزارش‌ها درباره دست داشتن زامیل در یک کمپین "تاثیرگذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی" نادرست هستند و شرکت‌های موکل او صرفا از اطلاعاتی که علنا در دسترس هستند برای استفاده‌های قانونی بهره می‌گیرند.